fredag 17 januari 2014

När man sover gott

Dagarna blir så mycket bättre då.
När man sover gott.
När man vaknar i ett skönt varmt fluff av krispiga duntäcken och en man som andas tungt vid sidan om mig.
Dagarna blir så mycket bättre då.


Och trots att jag har det fluffigaste duntäcket du kan föreställa dig, trots att sängen var varm och luften runtom mig sval.
Trots att mannen låg där bredvid och andades tungt.
Så vaknade jag klockan 02.04 och kunde inte somna om.
Täcket fick följa med till soffan till slut.
Vid fyra tassade jag tillbaka in till sängen.
Somnade aldrig om.


Så efter gymet - när klockan slog 9 och jobbet ropade kände jag den komma.

Tröttheten.

Jag är inte den som faller för tröttheten så lätt, sover minst av alla jag känner faktiskt. Behöver det inte.
Men nu kom den.
Jag känner mig matt och frusen och längtar efter den där varma sängen och mitt stora fluffiga duntäcke.
Längtar efter att sova gott.
Så ikväll blir det duntäcke i soffan och ett barns varma kropp nära min.

Fredag.





1 kommentar:

  1. Usch då. Sömnen är ju viktigast, och som om det inte vore nog med att man inte sover har man väl en tendens att tänka lite för mycket när man inte sover. Typ. Hoppas du får en mycket bättre natt!

    SvaraRadera