lördag 18 januari 2014

kaffe och Lördag

Det kan vara den godaste koppen kaffe jag druckit på länge.
Säkert på över en månad, tänker jag när jag sitter precis här framför datorn och sippar på hett kaffe med en liten,liten skvätt grädde i.
Kan vara så, kanske är det grädden, eller så är det för att jag för en gångs skulle sitter ner när jag dricker det, att det fortfarande är hett eller att jag bara har morgonrock och mitt hår är nattligt rufsigt.
Vet inte riktigt men det detta Lördagskaffe är något extra.
Något extra.


Det vankas Lördag med snö.
Massor av snö faktiskt och jo nog för att det är vackert att se på, det kan ju ingen säga något om.
Men att skotta fram en bil i tung kramsnö, skrapa rutor och sen slira iväg till jobbet.
Nej.
Inte min cup of tea om vi säger så.




Igår när det var snöstorm ute och inte mer än kanske 10-15 personer tog sig ut till mig under dagens gång (tack snälla för att ni kommer och gör min arbetsdag till den bästa) så passade jag på att fota lite.
Att fota i en butik med hundra lysrör är kanske inte riktigt min grej det heller, men ni får en liten, liten glimt av butiken.
Liten.
Nu måste jag borsta det där håret och kanske sminka till mig en aning.
Så jag hinner med att sitta ner för ytterligare en god kopp kaffe.

Ha en fin Lördag alla där ute.





3 kommentarer:

  1. Jag som bott i radhus men nu bor i lägenhet kan meddela att det känns riktigt skönt att slippa skotta snö :-)

    Morgonkaffe i lugn och ro, aldrig smakar kaffet så gott.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Gud vad det är gott med kaffe på morgonen. Det absolut bästa. Hoppas du haft en bra lördag. Nu är det kväll och jag ska snart ta mig en het kopp kaffe.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Kaffe alltid gott. Fina bilder.
    Kram Eva

    SvaraRadera