söndag 5 januari 2014

Du kanske tror att jag skriver till dig

Jag har ett nytt år i min kalender.
Helt oskrivna blad finns däri.


Det är fint ändå tänker jag.
Att ha allt rent och redo.
För mig.
Vad händer i år frågar jag mig själv där jag står.
Vad händer i år?


Han ser på mig med ett öga som säger något annat än munnen.
Jag ser dig tänker jag säga men håller tyst.
Jag vet att du vet det ändå.

Det är något med dig som gör det med mig säger hon.
Något med mig.

2014 står det däri.
I en helt blank kalender.
Jag bara längtar till den fylls i.

Andas.
Skratta.
Lacka naglarna röda och le.

Så skriver jag på första sidan.


Skratta,röda naglar och andas kan ju vara bland det bästa ändå.

Ja minsann så gör jag.
I alla fall idag.

Jag satsar på livet. Igen.
För alltid.







1 kommentar:

  1. Så klokt!
    Hoppas du får ett riktigt bra 2014 :-) Det önskar jag mig själv med, då jag ska vara lite snällare mot mig själ har jag tänkt.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera