söndag 15 december 2013

Choklad och rastlöshet

Jaha säger jag.
Vad ska vi göra nu då?

det säger jag efter att jag städat huset, tvättat sängkläder och stekt 15 pannkakor.
Jag vill hitta på något.


Det kan vara sockret som talar.
För det är nog en sockertoppad dag för mig.
Bakade hela kvällen, goda bounty bollar, banankaka med kardemumma och kola med havssalt och apelsin.
Och så åt jag.
Mycket.


Men ibland får det vara så.
Ibland får jag helt spåra ur, det är ok ändå.
Lite socker liksom.. 
ok kanske inte lite men ändå.
Jag skulle fotografera idag.
Men ljuset kom aldrig, det var inte ens i närheten av att bli ljust, så jag fick fortsätta baka, fluffa kuddar och äta choklad.
Typ.

Och jag tror jag fortsätter i samma anda.
Hela Söndagen lång.







3 kommentarer:

  1. Men SHIT vad du har hunnit med! Själv har jag mest glidit omkring i mysdressen och gjort typ... nada.
    Men så kan det bli ibland när man fått gå på festligheter två dagar i rad.
    KRAM fina vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  2. Jag är i de där gotteburkarna hela tiden just nu;-) Kan INTE låta bli:-)

    Ät och njut, du är så himla duktig med träning, då får man äta.

    Har skrivit några rader hos mig till dig också....., tack för din kommentar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, Sockertopp absolut. Jag har bara legat still hela dagen. Men ja, ibland får det vara så. då får man äta så mycket så man tappar sugen sen. Det kan ju finnas en poäng med det också: :)

    SvaraRadera