tisdag 5 november 2013

Måndagen försvann.

Ja den där Söndagen som blev Måndag lurade mig 
den hoppade lika snabbt vidare till detta.

Tisdag.


En Tisdag med nya möten.
Fina möten.

Anna och Carina var här idag.
Och jo det var ju planerat och så, 
jag visste ju att de skulle komma.

Men ändå.

Tagen på något sätt, av vackra starka kvinnor som bär på livet.
Jag har ju följt dem lite på håll i denna bloggvärld vi halvt lever i.
 Och varje dag gillas det bilder på insta 
men ändå.

Helt plötsligt stod de ju här.
I min hall och jag blev lite tagen.
Tagen av hur fina de var, inuti och utanpå.

Och Carina som jag längtat efter att träffa så länge.
Tack tjejer. 
Tack.


Efter deras fotande av mitt hus, efter en uppäten lunch och efter kramar och fina ord så var det dags att ta tag i vardagen igen.
Jobb och jobb och så lite jobb.

Jag packade ordrar som skulle från Ystad och upp till Umeå, och så fotograferade jag.
Det jag hann.
Innan ljuset försvann.



julkulor och julstjärnor.
Nu liksom går det inte att hejda längre.
Julpyntet.

Inte så att jag satsat massor på julpynt, men ändå.
Lite behöver man ju.
Som tex guldfärgade julgranskulor i glas, eller svarta glaskulor med den rätta antika vintage looken.
Eller ja.. en julstjärna med vackert guldmönster?
det behöver man ju.

det och lite glögg.

eller?






4 kommentarer:

  1. Tack för i dag! Det var så trevligt att träffa dig!
    Ett kärt möte! Ett fantastiskt hus, butik och en Fantastisk person bakom allt = du!

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åh tack Anna! och du då!? Tack för träffen och hoppas resan hem gick bra. Ta hand om dig!
      KRAM och ja.. jag ser fram emot den där vinkvällen! ;)

      Radera
  2. Men misstänkte att du skulle få ett besök när jag såg att Anna visade bilder från Kristianstad på Instagram :) .
    Jag som har träffat er alla tre kan bara konstatera att ni är tre otroligt straka och drivande kvinnor alla tre ...:)

    Kram på er!
    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla fina du! Vad liten världen är ändå va ;)
      Hoppas allt är bra med dig.
      När ses vi igen egentligen?
      Kram

      Radera