lördag 23 november 2013

Julfester och glöggmingel

Är ni beredda nu?
På alla mysiga kvällar med vänner.
Glögg, pepparkakor och massor av mysigt umgänge?

Jag är.



Och jag längtar till att få duka fint, bjuda hem min syster och sitta där vid bordet med levande ljus, vin i glasen och barn i hela huset.
Längtar och sörjer fortfarande den långa biten mellan oss.


Jag kollar igenom mina mappar i datorn och hittar dessa bilder från förra året.
Och nog blir man sugen på att duka upp till fest?


Jag blir i alla fall.
Men ingen fest är planerad här hemma ännu så jag kanske jag borde planera in en så det verkligen blir av.

Men innan det vill jag passa på att påminna om festen i butiken!
Torsdagen 28:e November kör vi på en glöggkväll med erbjudanden och utlottningar i butiken - på Sävvägen 1 i Kristianstad.
Ni tar väl med er era gladaste vänner och kommer ?

Nu ska jag dricka kaffe och vicka på tårna innan det är dags för en dusch och en fin dag.
Det ni.

Lördag var det!

1 kommentar:

  1. Jag är beredd! Bästa tiden är ju nu. Innan. På nåt sätt... När julen är över blir jag så tom men den här tiden älskar jag när helgerna ligger där framför och väntar! Synd att det är lite för långt för mig till din stad, jag hade gärna åkt dit på kundkvällen! Kram Suss

    SvaraRadera