måndag 25 november 2013

Barnfotografering

Jag fotade en bebis för ett tag sedan, kanske det mysigaste som finns.
De där små,små människorna som liksom bara är.
Bara ser på mig och som jag nästan kan lägga och sätta precis som jag vill.

Sen finns de som vuxit lite mer.
Dem som springer undan från kameran och som inte alls vill sitta där jag ber dom att sitta.

Som Isak.


Isak vill mer springa runt, ge mig en leksak och läsa en bok.
(tugga på bollar, stå på huvudet ja ni fattar..)
Och det är precis lika underbart att fota honom som en bebis, bara mycket svårare om man säger så :)


Men hur söt får man bli?
Kanske så söt att hjärtat hoppar till.
Han klättrade upp och ner på stolen, och varje gång jag ropade på honom att se åt mitt håll sträckte han ut tungan eller petade sig i näsan.
Inte varje gång kanske.. men nästan.


Och ser ni?
De där ögonen man kan drunka i.
De tillhör Isak.
Lilla fina du - tack för att jag fick fotografera dig goding.

Nu måndag och fullspäckat schema.
Igen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar