tisdag 8 oktober 2013

Svala andetag

Den är annorlunda nu.
Luften på promenaden.
Svalare.
Nästan kall.


Men det är vackert.
Så vackert.
Och jag tänker att kameran måste med nästa gång.
För snart är det borta igen, 
färgerna, den skimrande himlen och åkrarna som går i guld.
Snart är det borta igen.

Sen blir den svala luften iskall.
Fingrarna frusna och kinderna röda.
Så kameran måste med.
Nästa gång.


Det är i LA jag borde bo.
Det säger jag till mannen innan jag somnar.
Jag? svarar han då.. vi heter det.
Så ja, det är i LA vi borde bo.
Bland långa kjolar,snäckskal och hav.
Bland konstiga detox juicer och vackra hårsvall.

Idag är det dit jag vill.
Los Angeles
 och havet.

Fast luften som är sval när jag andas är fin den med.
Finare än vanligt.


På bordet vid soffan står kvällen och lockar.
-stanna hemma.
Bara sitta under duntäcket och se film efter film.
Äta nötter och dricka pysande dricka.

Men den får vänta.
Kvällen.
Nu tar vi dagen först tycker jag.

T I S D A G E N 











2 kommentarer:

  1. Så härliga bilder och så fint du skriver...;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder! Ja ibland vill man bort till varmare ställen men jag trivs nog bra med våra årstider ;)
    Här siktar vi oxå på en sån där kväll eller kanske dag med bra filmer, läsa bok och bara röra på sig för en promenad med hundarna, kram Suss

    SvaraRadera