måndag 7 oktober 2013

Hösten

En bra sådan kom.
Höst.


Med mjuka kläder och varm halsduk tog vi bilen.
Hon och jag.


Vi for mot Kivik, mot havet och äppeltavlor.
Vi for mot hösten när den är som vackrast.

Det ser ut som på film säger hon i bilen.
Dottern ser ut genom fönstret med magisk blick där naturen far förbi, ja visst gör det svarar jag.

Men det är på riktigt.

Hon ler.



Vi stannar på platser vi aldrig stannat förut.
Vi smakar på choklad från Peru, vi doftar på äpplen från Kivik, vi dricker must och äter ekologiskt.

Bara hon och jag och hösten.
En hel eftermiddag i Oktober.
Bara hon och jag.





Och ett tag var det så vackert att det knep i mitt hjärta.
Och solen var med oss hela dagen.
Bland pumpor och tomatplantor, hav och öppna landskap.
Ja hösten kan vara bra underbar.

Hösten liksom.
Underbar.












4 kommentarer:

  1. Vilken vacker utflykt, ljuvliga bilder :)
    Älskar hösten jag, då kommer lugnet i mig!

    Önskar dig en fin vecka,
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Och den här hösten är väl liksom sommaren den finaste i mannaminne...!
    Ljuvliga bilder, verkligen ljuvliga..
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från en, vad det verkar, lysande bra utflykt. Mer sådana utflykter borde man göra. Bara vara-turnéer. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina bilder :) Fick genast ett sug att bege mig ut och fotografera. Hösten är underbar :) tack för inspiration!

    Vänligen // Jenny, Trendspanarna.nu

    SvaraRadera