söndag 1 september 2013

Söndagsbilden

"Jag skulle kunna vara din astronaut-du vet."

En sång som ekar i mitt huvud.
Den får vara med mig hela dagen.

"var ditt vackraste glittrande jag- vill du snälla"

Jag översätter den i mitt huvud.
Den betyder massor men jag vet inte riktigt varför.
Kanske i morgon men inte idag.


Idag får den bara vara som en tema sång i mitt inre.
Bara vara med mig under timmarna som går.
Jag städar lite, jobbar mycket, dricker kaffe och flyttar in den.
Den där spegelbyrån jag ropade in på auktion.
Den har slipats, målats och så slipats igen.
För att bli som jag vill den ska vara.

Tänk om allt var så enkelt.
Tänk.





På den trängs de fina sakerna.
Så som doftljus som tar mig till Bahamas eller armband som får mig att känna mig extra tjusig en Söndag.



Och ja ni prenumererar väl på mitt nyhetsbrev i webshopen?
Om inte måste ni det!
Med koden 48timmar har ni just nu 10%rabatt på alla smycken i shopen.
Men bara fram till Måndag morgon kl 09.00 så hurry hurry!




Jag håller på med en lampa med.
Knåpar på något som jag förhoppningsvis kan visa er senare.
En annan Söndag kanske.

För detta får vara mitt bidrag till Söndagsbilden hos Fabriken.

Vilken blir er?

11 kommentarer:

  1. Wow va snygg den är din byrå, love it. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Galet snygg spegelbyrå det där, gaaaaalet snygg!!!
    Jag har haft en skön helg med goa tjejkompisar. så skönt att bara vara lite...
    Imorgon kommer skålen på bloggen, blev visst ett annat användningsområde för den;-)
    Kram på dig!
    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla. Mysigt med tjejkompisar! Ta hand om dig!
      Och jag såg skålen!- blev ju utmärkt där!!
      Kram!

      Radera
  3. Vilken fin möbel....jättesnygg!!
    Vad duktig du är....som alltid.

    Ha en bra ny vecka....så ses vi här i cyberspace.

    Puss och Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack söta Sofia!
      Ha en fin vecka du med.
      KRAM!

      Radera
  4. Fint! Hoppas du får en fin vecka :-) kram N

    SvaraRadera
  5. Spegelbyrån är helt underbar!! Såååå fin, vill ha... Vad är det för färg du har målat den med? Kram Hanna

    SvaraRadera