torsdag 26 september 2013

Julskyltning

Det är dags snart.
Att pimpa för jul.



Och nej inte riktigt snart kanske, 
det ska ju ändå hinna vara höst.
Vi ska hinna vira varma halsdukar runt halsen,
 köpa vackra torgvantar 
och andedräkten skall bli vit i våra andetag.

Men sen.

Sen när alla löven fallit och marken känns våtare och löven klistrar sig fast på cykelns hjul när jag cyklar under bokarna.

Då.
 när det är dags för November och glögg och tända ljus.
Då är det ju dags för julskyltning och ja vad jag har lärt mig på mitt 34-åriga liv är ju ändå just det..
 att tiden går så rasande fort och plötsligt är man mitt i det man såg som evigheter bort.
Snart snart är det dags för julskyltning!

Det ni.



Och idag var det kallt på kvällen.
På allvar kallt.
Så äntligen kan jag plocka fram den där fina koftan jag köpte på rea mitt i sommaren i stekande solvärme.
Äntligen kan jag plocka fram den.
Och tända ljus.
det gillas.

Men det räcker sen.
Sen kan våren komma igen tycker jag.

Våren.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är faktiskt inte så långt borta som det kändes för bara ett par veckor sedan.

    SvaraRadera
  2. Stoppa pressarna för en stund snälla :-)

    Ingen jul, jag orkar inte med den än på ett tag. Höst, ge mig höst först.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen julen!!! Så bring it on du;-)
    Men idag är det en fantastisk dag ute, strålande sol och härligt klar luft. vi ska gå ut en runda sen, är hemma med lillfia idag som inte är så pigg i magen.
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera