torsdag 5 september 2013

Breakdown

En kvinna frågar mig om jag vet vad chakra är.
Jag svarar aldrig.
Hon berättar ändå.
Jag lyssnar knappt.

Kanske de är lite i obalans tänker jag.
Mina chakran och jag.


Så kan det vara.
Eller så är det den där pms:en som gör det.
Jag känner mig skör, drar mig sakta upp ur sängen på morgonen.
Dricker kaffet försiktigt.
Andas djupt och drar mina fingrar genom sonens hår.


Jag ska fota nya smycken och lite scarfsar.
Men allt känns suddigt - som en dimma hänger i mitt inre.
Jag tar en ganska lugn dag idag.
Solen skiner igen - den hjälper mig.
Kanske jag borde baka någonting 
Kanske bara ligga i en soffa
 med ett duntäcke och summera vad jag b o r d e göra?
Kanske.


2 kommentarer:

  1. Känner igen det där, väldans... Så den där opålitliga pmsén, vad den gör med en.... Bra att du lyssnar på kroppen och tar det lugnare, är nog precis just det den behöver just där och då. Hoppas du får en fin helg och att solen fortsätter att skina på dig! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ibland är det som det är. PMS eller chakra eller vad som helst. Så är det bara liksom. Då får man ligga i soffa med duntäcke. Punkt.

    SvaraRadera