lördag 17 augusti 2013

När man bär på en hemlighet

Det kan bli så tungt att gå.
När man bär på en hemlighet.
Stegen blir hårdare mot den där asfalten vi mestadels rör oss runt, till slut nästan släpar benen efter mig.

När jag bär på en hemlighet.


Vissa hemligheter
de är ju bara trevliga att gömma för någon annan.
Gömma ett litet tag.
För att sen få visa och låta andra ta del av,
 Men så finns de där andra.
De som man valt spara kvar för att inte ta smällen.
Inte ta konflikten och inte ta av min egna energi.
Såna hemligheter.

Så idag är en dag då mina steg är ganska tunga.
Jag pratade med någon.
Denna någon väckte hemligheterna till liv och min andning liksom flämtade till.
Kippade lite extra efter luft.

Jag fotar för webshopen.
Fina saker såklart.
men jag längtar efter de där gyllengula fälten och ett släpande ljus.
Det är vad jag borde göra idag tänker jag.
Fota någon på ett gyllengult fält med släpande ljus 
 inte bära runt på hemligheter för någon som inte har mage att förstå.
Typ så är det idag.

(om ni undrar var man kan hitta den galet snygga scarfsen, så finns den här.)

typ så.





6 kommentarer:

  1. Jag bär oxå på en hemlighet... Jag tror de flesta gör det. Jag hoppas att du finner frid i din, försonas med den. Inte låta den styra ditt liv.
    Jag skickar en varm kram och hoppas att din dag blir en dag med gyllengula fält..
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag önskar vi kunde ha setts och kramats och berättat hemligheter för varann. Bara du och jag vännen.
    KRAMAR och tankar till dig! Judita

    SvaraRadera
  3. Sådana hemligheter kan verkligen vara tunga att bära.. Hoppas du slipper bli tyngd av den någon längre tid.. Kram Helena
    Nu ska jag in i din webshop och kolla..

    SvaraRadera
  4. <3 Jag hoppas att det lättar. Vackra ord, ting och fin blogg :)
    <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Ja usch, hemligheter som är tunga ska inte vara hemligheter. Bara bra saker borde få ligga där inne, de dåliga ska ut. Men det är ju ack så mycket lättare att säga än att göra. Hoppas allt löser sig och att hemligheten hittar ut så dina steg kan bli fjäderlätta igen.

    SvaraRadera
  6. Så jobbigt, jag känner med dig.
    Själv är jag inget vidare på att bära hemligheter, de bara måste komma ut och vädras, lättas på trycket (de mörka hemligheterna alltså)
    Hoppas du hittar ett gyllene fält som kan lysa upp din dag lite.

    Kram Anna

    SvaraRadera