torsdag 8 augusti 2013

Med åskan mitt i livet.

Jag är mitt i allt.
Mitt i tankar som svärmar i mitt inre,
 mitt i jobb som går i 190.
 mitt i livet.

Jag har förmiddagen hemma.
Regnet fullkomligt ramlar ner från himlen.
Det var dags för det tänker jag.
Dags för regnet att falla.
Det behövdes.
För trädgården

 och för mig.



Jag ska fota för webshopen.
Borde redan vara färdig.
Men det är jag inte.
Jag dricker för många koppar kaffe, andas in den regniga luften och tänker tankar djupare än havet självt.

Jag borde vara färdig.



Jag hoppar till när åskan dundrar.
En flicka håller för sina öron i mitt inre.
Det är inget farligt tänker jag och andas djupare.

Åskan är inte farlig.

Det är bara en vana du skaffat dig.
Så tänker jag, när blixten gör konstverk på min himmel och åskan mullrar hårt.
Ingen fara. 

Bara andas.

Och jobba.







2 kommentarer:

  1. Himmel så fint du skriver...
    Har precis hittat din blogg. Har varit inne på webbshopen men inte din blogg tidigare..
    Hoppas allt löser sig för dig...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Roligt med eget men ofta blir det alldeles för mycket jobb...
    Så fina saker i er butik, ska kolla in webbshopen i helgen och beställa lite till.
    Var rädd om dig, kram Suss

    SvaraRadera