måndag 29 juli 2013

fullt ös

Jag hinner inte med.
Hinner inte.
Inte allt jag vill.

Ajlajk väska

Stranden var precis vad jag behövde igår.
Precis.
Vi hade med oss allt för att stanna länge.
Stanna hela dagen.




Och det började så bra.
Bad.
Ja inte för mig, men för barnen.
Jag skulle inte bada i Sverige typ någonsin.
Det är ju så fasligt kallt i havet att det gör ont.

men ja det började bra.
Solstol och bok, glada barn och vågigt vatten.

Sen kom molnen.
Och vinden.
Vi höll oss så länge vi kunde.


Nyss hade ju solen varit så varm och skön.
Men den försvann.

Vi försökte som sagt.

men till slut packade vi ihop.
Vi tog med oss picknickkorgen och körde till ett slott.
Satt där i parken och dukade upp vår mat.

När det självklart sprack upp igen,
och inte så lite heller.
Det blev galet hett.
Galet.

Så efter vi hade mumsat i oss alla goda pannkakor och iskall melon så packade vi in allt igen,
drog hem till poolen och hängde.
Så mycket blev det av min strand-dag liksom.

Men ledig var jag ju.
Ledig.
Och det är inte illa.
Inte illa alls.



Nu jobb igen.

Ha en fin dag alla fina ni!






3 kommentarer:

  1. Ja, så där tokigt kan det bli ibland när den svenska sommaren är i farten. Snygg väska med fiffig tillhörande nyckel.

    SvaraRadera
  2. Ibland blir det liksom inte precis som man planerat för MEN det blir bra ändå.

    Ha det fortsatt fint!

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja haremsbyxorna finns i stl 12 =) Kram

    SvaraRadera