måndag 10 juni 2013

påfyllning i butiken

Jag sitter i morgonrock på kontoret,
med en tom kaffekopp vid min sida.
Den måste fyllas på tänker jag.


Kaffet hann kallna när jag gick min vanliga morgonrunda i trädgården.
Jag går där som en gammal tant och ser efter mina plantor,
doftar på dem.
Bryter av en vissen blomma.

Mestadels är det alla klätterväxter jag har koll på.
Vill att de tar sig så det blir lummigt och fint i trädgården fort.
Jättefort.


Sen blundar jag för det andra.
För resten.
För ni kan tro att det behöver rensas i rabatter,
ni kan tro att det växer ogräs vi kanten av mitt staket ut mot gatan och ni kan tro att det fortfarande gapar tomt i vissa hörn av min kryddträdgård.

Men men tänker jag.
En annan dag.
Livet är ju ändå fullt av dagar som passar utmärkt för just de där sysslorna.
Men idag är inte den dagen.
Idag är mer kaffe dagen.
Och ja så kommer det nya varor till butiken med.


Så nej ogräset får snällt vänta.

Och växa.. jag vet.

Hoppas ni får en underbar dag idag!


8 kommentarer:

  1. Ogräs ut mot gatan...oh yes! Här ser man inte vår mur längre. Men hos grannarna är det så fint, så fint. Skönt för alla att vi är värst tänker jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja jag vet. alla andra har det ssååå fint, jag vet att de nog tycker att jag borde ta mig ut och "städa upp" men äsch.. skiter vi i tycker jag ;)

      Kram

      Radera
  2. Hej,
    Jag har inte för vana att skriva hälsningar på bloggar men känner att nu är det dags. Jag kikar in på din blogg ibland, vill skriva och säga att jag tycker så mycket om den, dina ord, ditt sätt att skriva, beskriva med enkla och få ord som ändå säger så mycket. Tack, tack för att du skänker ro en stund :)
    Känner igen mig i mycket du skriver. Jag återkommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh. Tack.
      Vad glad jag blir att du bröt din vana. Vanan att inte skriva, jag blev så glad när du skrev. Fortsätt.
      Tack igen. Hoppas vi "ses" igen.

      Radera
  3. Låter Som en fin morgon och en sund inställning, om du frågar mig :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du säger det så... då frågar jag alltid dig. bara dig i framtiden ;)

      Kram

      Radera
  4. Skön morgon! Lite ogräs....helt ok ;)

    Maila mig på Lotta1003@earthlink.net

    KRAM!

    SvaraRadera