tisdag 11 juni 2013

Hur blir ni?

När solen skiner
när fåglarna kvittrar
när musiken alltid är bra
?
Hur blir ni då?

För det är lite så det är just nu.
Jäkligt bra.
Jag springer på morgonen
 och trots att det är varmt,
 jag är hungrig och hälen gör lite ont,

trots det.

Är det galet bra.
Tiden är helt ok och solen
solen är UNDERBAR.


I trädgården sipprar solen in genom springorna.
Tidigt.
Redan när jag sitter där i stolen på morgonen känner jag den.
Den där dagen som blir så bra.
Den känns redan där och då.


Jag tar in en rosmarin från trädgården.
Krukan skulle bara fotograferas till webshopen.
Var det tänkt.
Men ni ser ju.
Den bor där.
Borde bo där ialla fall.


Jag känner mig gladare.
Friare,
det är det som händer när sommaren är här.
När den är här på riktigt,
och precis så är den här nu.
Så så att jag vaknar med en skön känsla..
ett pirr som ligger och gror i maggropen,
Jag vill dricka kaffet i trädgården, jag vill ligga på en solstol och läsa feelgood böcker.
Sippa iskallt iste och torka svetten som klibbar försiktgt i min nacke.


Och när kvällen kommer vill jag inte gå in.
När jag kommit hem från jobbet och solen fortfarande värmer.
Vill jag inte gå in.

Jag vill sitta kvar i trädgården.
Vicka på tårna och dofta på den vildväxande kaprifolen som äntligen tagit kommandot över mitt staket.

Och dricka iskallt rosé med.
Rosé behövs när sommaren är här.


Och jag skulle fota kupan.
Till webshopen ja.
Men den passar ju så bra.
Passar så bra till att fylla upp med alla korkar.
Så kanske den borde stanna där.
Bo här.

Och vara sommar med mig minst tre månader.
minst.

Åh vad det känns bra.
Från maggropen ända ut i fingerspetsarna.

Sommar.




3 kommentarer:

  1. Härlig årstid nu. Håller med dig. Igår kväll blev jag liksom inte redo att gå och lägga mig. Visste att klockan skulle ringa 05.00, som den alltid gör vardagar men ville ändå inte. Ljust ute och man förlänger kvällarna, vill få ut så mycket som det bara går. Solen gör gott.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
  2. Känner som du... Vill stanna tiden och bara njuuuta! Nu är sommaren som bäst tycker jag och man har heeela sommaren framför sig! Tack för vackra bilder och stoor kraam!

    Petronella

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det känns som semester även när jag åker och jobbar jag :)

    SvaraRadera