torsdag 16 maj 2013

sommarkänslan

Den finns därute.
Känslan av sommar.
Luften är varm, solen står högt på himlen och det känns i skinnet att den är här.
Sommaren.
 
 
Den här bilden är från dotterns födelsedag förra året.
Snart är det dags igen.
 
För barn som fyller 12 år, paket inslagna i fina papper och kladdkaka med jordgubbar.
Snart.
 
 
I  min trädgård står de redan i blom.
Löjtnantshjärtan på strå.
Blomman som påminner så mycket om sommarträdgårdar i min barndom.
Om cyklar på grusvägar och skrubbsår på knäna.
 
Och snart
är den här på riktigt.
Sommaren.
Och jag kan inte sluta le.
 
 
 
Nu måste jag jobba lite till.
Sen tar vi nog en sommarkväll i trädgården.
Vad hittar ni på?
 
 
 


5 kommentarer:

  1. Ja, snart är det sommar. Idag är det alldeles ljummet i Göteborg. Och jag njuter sååååå :)

    SvaraRadera
  2. Älskade sommar, den tycker vi om!

    Löjtnantshjärta, en favorit!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! Har inte sett några löjtnantshjärtan här än, ser så mysigt ut!
    Har varit ute hela dagen och haft ett trevligt besök här!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Åhh, kladdkaka med jordgubbar! Och mysiga kalas och Löjtnantshjärtan! Det är även en av mina favoriter och visst är det sommar snart... Äntligen!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Underbara sommar...härligt att ha allt framför oss :) Den kladdkakan och dom jordgubbarna såg inte alls dumt ut.
    Nu är det Let´s Dance :)
    Ha en fin kväll !
    Kram Pia

    SvaraRadera