fredag 31 maj 2013

En solskenshistoria

Det är vad dagen idag kommer vara.
Kommer bli.

En solskenshistoria.

Jag hinner med 2 koppar kaffe.


Med så mycket kanel att hjärtat svämmar över.




Jag hinner prata med en leverantör
 innan klockan slagit halv åtta 
 jag hinner lägga upp lite bilder i webshopen.

Jag pratar med barnen och konstaterar att det är sant.
Den här dagen kommer bli en solskenshistoria.
Det känns ända inifrån roten av magen ut i fingertopparna.
Det känns.

Och den skiner redan.
Solen.
Poolen i trädgården glittrar och bambubladen rasslar försiktigt i  vinden.
Solen- den gör mig gott.
Så gott.


Så nu tar vi tag i den.
Den här fina fina dagen.

Kram på er.



1 kommentar:

  1. Vill du vara med på min blogg? Jag lyfter fram kvinnor som vågar och kan. Kolla in bloggen så får du dig en uppfattning om vad det handlar om.
    //bara anna
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera