tisdag 2 april 2013

solsken och rent hus

Ja den kom
och den stannade

solen.

Jag var så tacksam hela dagen.
log som en nykär tjej i 18 års åldern.
Hela dagen.


Och så städade jag.
Ut med allt.

Damma.
Dammsuga.
Torka golven.
Dörrarna till trädgården stod öppna
Hela dagen
Barnen lekte.

Alltså solen.
Alltså.


Allt doftar rent
nytt
vår

Och som jag längtat efter den
känslan som får mig nykär

som jag längtat.



Idag är den här igen.
Värmer mina kinder på hundpromenaden.
Får mig att le.

solen.

Barnen har lov nu.
Jag och mannen jobbar ändå.
Ibland följer de nog med till jobbet.
Ibland leker de med en kompis.

Och en och annan cykeltur ska vi nog hinna med.
Känner att jag saknar det.
Gruset som rasslar under cykelhjulen.

Ja solen.
Välkommen!



12 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett nystädat hus! Hur hinner du människa! Du måste gå på ngt extra, eller också är det jag som behöver gå på lite extra energi för att hinna och även ha lust!
    kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena!
      Tack, och jag vet inte hur jag hinner.. men det var ju Söndag.. och ledig hela dagen.
      Igår därmot hann jag bara jobba och träna.. inte ens kika in här.
      Men nu ska jag götta mig här en timme, se vad alla ni har haft för er.
      Ta hand om dig fining!
      KRAM!

      Radera
  2. Jaa, jag undrar också vad du går på!!!!! Jag tycker att jag hinner med mycket men jämförelsevis ingenting!!

    Ha en fin dag vännen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej finaste Anna!

      Haha du är rolig.. eller ni är.
      Jag går inte på nåt annat än mig.. och livet.
      Vilket ju ofta är ganska mycket energi i sig. eller hur?
      Fast jag vet.. måste vara nåt kanske. men jag gillar det. Sover gör jag ju på natten.
      Hoppas vi ses snart vännen.

      KRAM!

      Radera
  3. Hoppas så på att våren kommit när jag återgår till vardag hemmavid igen. Kalla vindar i Spanien, där jag befinner mig:-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Ja nu är våren här.
      Hoppas den stannar. och kalla vindar i Spaninen är aldrig kul.. när man är iväg och allt.
      Ha en fin fortsatt fin semester!
      Kram

      Radera
  4. Ja nu omfamnar vi våren å släpper den aldrig igen!! Tack för en fin blogg med ord som berör.....krams m

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Och ja visst måste den stanna nu,
      solen och värmen.. pirret och grönskan.
      Stanna.

      Tack igen.
      KRAM!!

      Radera
  5. Du har så snyggt så man hissnar. Göör läckert. Ni ska jag väl säga..
    Ha det fint tjejen
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Göör... bor nära GÖtet? :)
      DU är så snäll. Tack så mycket,
      ha en fin dag !
      KRAM!

      Radera
  6. Okej. För det första: HUR kan man bo så fint??! Jag dånar!! Nr. 2: HUR kan man hinna med allt du gör: går ut med hundar, åker till havet, tränar, städar. Va? Va? VA?! ;-)
    Har du nån hemlig nanny i garderoben or what? Eller går du på nån Redbull Special? Du är ju som en superkvinna hela du!
    KRAAAAM!! Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska DU säga?!?!
      Hur jag kan bo fint. när du bor där du bor!?!?
      Och hur jag kan hinna allt jag hinner.. när du hinner allt ditt!??!
      :)
      Nej ingen nanny här inte.. hade behövts ibland.. eller en liten söt städerska som älskar att stryka och vika tvätt. :)Och nej inte Redbull.. har hört att det är farligt.. och det räcker ju med allt annat skit jag får i mig eller hur:)?
      Men nej ingen superkvinna.. bara jag.
      Ses snart snygging!

      Kram

      Radera