torsdag 18 april 2013

med våren kommer känslorna

Jag försöker sova tungt.
Men jag vaknar hela tiden.
Jag trycker underarmen för mina ögonlock.
Sov.

Men jag kan inte.
Det finns något inuti igen.
Något som är rastlös och stressad på samma gång.


Så när huset är tomt på alla utom mig
sätter jag mig här.
Andas med en kopp kaffe.
Lyssnar på musik som bara jag förstår.

Och kanske är det kroppen som skriker efter våren.
Den riktiga.
För med all denna väntan inombords vill den ut nu.
Kärleken.
Hoppet.
Pirret som kommer med våren.


Jag fixade middagen igår,
tapas och vitt vin.

Nej inte bara det såklart.

Vi grillade med.
Grillad kyckling
precis hela bordet sa nomnom när allt var framdukat.

Nu ska jag klä på mig.
Jag har en date med mig själv på stan.
Det vankas ju en bloggträff och det sägs att man kanske ska se lite tjusig ut i alla fall. 
Eller vad säger ni?

Kram


2 kommentarer:

  1. Kolla gärna in vår tävling som vi har på Doyoufancythis.com! Man kan vinna en fin skål från Sagaform /Hanna

    SvaraRadera
  2. Jamen eller hur! Nu måste väl ändå våren vara här på riktigt. Som vi alla har längtat.

    Vilken trevlig blogg du verkar ha. Ser att du just öppnat webshop. Ska bli kul att ses på Stora Bloggdagen.

    Kram Lena

    SvaraRadera