lördag 16 mars 2013

när jag flänger runt

Jag vet inte om det är ett ord.
Flänger
men ordlistan i min dator ser ut att acceptera ordet utan att retas upp med röda streck.

Flänga.

Ja det är i alla fall vad jag gjort idag.

Bara runt, runt och länge
 i en lastbil som inte går att ta det lugnt i.
Ljudet liksom dånar.


Vi kör runt hela Skåne.
Prylar ska hämtas. 
lastas av och loppisar ska besökas.

Ingen loppis var bra
 och jag längtade hela tiden efter kaffe.
Hela tiden.

När vi kom hem igen överdrev jag det hela.
Fyllde min stora kopp med kaffe 
och extra mycket skummad mjölk.
jag kunde inte låta bli,
Att överdriva mängden kanel.

Kan jag nästan aldrig.


Det är kallt.
För kallt för att jag ska kunna njuta alls.
Jag längtar hela tiden in.
Hela tiden till andra ställen dit där solen strålar.
Och värmer.
På riktigt.


Men jag får stanna här.
Jag menar jag har ju ändå en hel butik som skall ställas iordning.
Och ja bara det kan göra att jag blir lite varm.
Av stress.
och av lycka.

Nu tror jag att jag vill bada.
Ja det tror jag minsann.
Kanske bada med ett glas rödvin hade vart nåt?
.)

Och ja.

En fråga till er.
Om ni köper säng, och fick önska hela fritt..
vad hade ni då velat ha för ben på den?

Tell me.
Please!






5 kommentarer:

  1. Att man längtar jaaa. Me to. Efter värmen. Fryst ihjäl nästan i dag.
    Ben på säng?? Ska du byta?
    Vi har de snyggaste tycker jag...nu. Kontinental vit med silver lite trekantiga typ ben. Kolla blogg eller instagram.
    Varför undrar du? Nyfiken. Ny säng på gång?!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva!

      Jag öppnar ju min butik snart.. inredning och tillverkning av egna sängar.
      Så vi kommer ha fabrik/butik typ :)
      Och jag har ju arbetat inom sängbranschen länge nu och kände mig själv lite trött på ben-utbudet och undrade om alla vanliga icke säng säljare" kände likadant.
      Ville ta in något nytt. :)
      Och ja klart det blir en ny säng till oss då.
      En vintage beige i lite skrynkligt linne tyg ska jag ha har jag bestämt. Kontinental såklart, det har vi idag med.. så inte hundarna kommer upp :)
      hihi.
      Ha en fin Söndag idag. Trots kylan.

      Kram

      Radera
  2. Nyfiken på butiken! Hoppas på bilder snart...
    Sängben, vet ej? Vill i alla fall ha en helt ny säng och gavel!
    Hoppas du fått lite vila idag oxå, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Suss.
      Ja visst är det spännande med butiken.. och jag ska fota när det finns mer att fota... ser bara mest ut som en byggplats nu :)
      Men självklart kommer foton.
      Hoppas du kommer till mig då och köper din säng!
      Man kan självklart beställa från hela landet!
      Ha en fin dag !
      Kram

      Radera
  3. Du flänger och verkar må gott av det. Jag tänker att det är särskilt just nu när du skall iordningställa din butik, sen får du nog varava ned till ett lugnare tempo, visst :-)

    När det gäller sängben så tänker jag att det hela beror på vilken säng jag valt.

    Ha det bäst

    SvaraRadera