torsdag 14 mars 2013

jag nynnar

Det är vad jag gör.
Nynnar.
På musik för mig själv medan jag målar, snickrar och spikar.


Idag råkade jag nynna på Melissa Horn.
Och sjung:

"det är vår
och varmt
och fullt med folk på stan.
jag har köpt nya solglasögon, 
och gömt mig i dem hela dan."


Men det stämmer inte.
Stämmer inte alls.

Snön hade kommit när jag sov.
Den hade smugit sig in över hela Skåne och lagt sig som "marsmallow-fluff" över hela min stad.
Jag svor lite för mig själv och barnen plockade vemodigt fram sina termobyxor igen.
Vill inte ha dig mer.

Vintern.


I butiken plockar jag fram fina vinglas
 och längtar efter fina sommar fester.
Med fina vänner.

Det hade vart nåt det
tänker jag och fyller upp ett skåp som är så fint att hjärtat spricker lite lite varje gång jag ser det.
Lite bara.


25 kronor styck kostar de.
Fina va?

Jag känner att en förkylning ligger och lurar.
Jag har redan sagt att den inte får komma och hoppas att den lyder mig.
Den måste lyda mig.


Mellan vinglas 
 finaste faten
 och skålarna 
fortsätter jag måla.



Lite möbler och lite väggar.

I morgon skall det byggas fler väggar
 som ska tapetseras och målas och hej och hå.

Blir bra.
Blir nog jäkligt bra.

Till slut.



handmålade skålar för 20:- 
kan väl aldrig bli fel.

Aldrig.

Nu ska jag träna lite.
Spinning säger schemat och jag lyder.
För min skull.
Bara min skull.
Och så skönt det är efteråt.

Så skönt.

Ha en underbar kväll.

och ja.
Webshop blir det såklart.
(så småningom)

s å k l a r t !
.)












7 kommentarer:

  1. jädrans vad bra det där kommer bli !!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Är så nyfiken så jag håller på att brista, vill se mer mer mer av vad du gör!!

    Hoppas förkylningen håller sig långt borta..
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Jag vill se hur det blir! När får vi tjuvkika?
    Kram helena

    SvaraRadera
  4. Ah, så läckert!!!!!

    KRAM och ha en underbar helg my lovely!

    Lotta

    SvaraRadera
  5. Din butik kommer att locka hela Skåne och hela västra götaland till dig. Och jag ser fram emot ett sommarbesök!!!

    Kram Anna :)

    Och du...fortsätt nynna på Melissa Horn. Hon är bäst!

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint du visar! Verkar bli en riktigt guldgruva!
    Roligt att ha hittat till din fina blogg!

    SvaraRadera
  7. Åhhh vad mycket fint jag också ser av de små smakprov du ger oss här. Hoppas det blir succé, kan inte bli annat. Vill komma och handla direkt du slår upp portarna! Kram och tack för att du ger oss allt det fina!

    SvaraRadera