onsdag 13 mars 2013

jag är tröttare nu

Känns överallt.
Inuti
utanpå

tröttheten.



Men jag gillar det.
Allt jag gör.

Och jag vet att det blir bra.

Men ni vet ju.
Jag vet ju.
Att tiden aldrig riktigt räcker till
när man behöver den.

Behöver den på riktigt.


Så idag.
 Nu.
När Mia på Grötö pratar ut om det sista i sitt program.
Nu.
Ropar min kropp efter sömnen.
Hela vägen utifrån och in.
Sov säger den.

Kroppen.

och jag lyder.
För i morgon är det ju dags igen.
Med att jaga tid som skall räcka till allt.

Till jobbet.
Till allt jag bygger.
Allt jag renoverar.
Allt jag plockar upp.
Till barnen.
Till maten som skall lagas
och hundar som skall promeneras.

Ja men ni vet ju.
det vet jag att ni gör.

Livet.
Tiden.

Och jag gör allt jag kan för att ta till vara.

Ni med hoppas jag.





4 kommentarer:

  1. UNDERBART! Vilka bilder...och text...jättefint!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Jaa den där tiden, den går då alldeles för fort! Önskar man hann allt + lite till, men inser att man hinner inte mycket på en dag, swizz så är det kväll igen! Ta det lugnt bara, så du inte bränner ut dig innan öppningsdags!
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Du är grym. Tycker du är superduktig som hinner med allt, beundrar dig för det. Men kom ihåg att bara vara också. Fasiken vad svårt just det är, att få till det. Att komma in hit till dig ger mig en liten stund till att bara vara och njuta i dina ord och bilder. Vill verkligen komma till din butik när allts tår klart sedan! Ha en bra dag! KRAMAR

    SvaraRadera
  4. squatschemat, missade att spara det från Insta, please kan du inte lägga upp den, jag vill va med!
    Kram Mary

    SvaraRadera