fredag 25 januari 2013

slappardag, parfymtrån och ingen shopping

Det är ju Fredag!
Blev visst Fredag sådär galet fort igen.
Jag förstår inte
 på riktigt.
Vart all tid bara försvinner!!?!
tar vägen.

Jag försökte få med min man på tanken.
 om att när man var ung.

Yngre.

Så fanns det bara tid.
Massor av tid.

I överflöd.

Ja men herregud när jag hade hängt ihop med "Toy" 
(han hette Tomas.. men ni vet.. en småstad och alla smeknamn;)
i tre månader.. då betydde ju det liksom ett helt liv.
Ni förstår mig!?!
Tiden..

Perfect combination- those bracelets will look great with my Michael Kors watch!

Mannen.
Nej han liksom bara ser på mig med huvudet lite sådär på sned.
Så ler han.
Och nickar.

Vart tar den vägen.
?
Tiden.

Så idag är det Fredag.

Jag startar med ett stenhårt spinningpass 
 planerar att dagen ska bli alldeles smashing.

Den blir sådär
.

ingen vill göra vad jag vill göra
(saknar mina syskon mest då)
och ingen är sugen på vad jag är sugen på.

Så jag läser lite med mr Grey.
i en nybäddad säng som doftar vanilj 
 drömmer mig bort en stund.

Tills tiden säger till igen.
det är dags.
Mat.
Läxor.
Tvätten.

Ja ni vet.
men jag gör inget av det.
Jag sätter mig i en bil in till stan.

Ensam.

Och planerar att äntligen få köpa min älsklingsparfym




men nej ingen i min lilla stad har den.
och jag fattar inte.
Fattar inte att jag inte köpte den när jag stod där på NK i Lördags.

Tiden...

Så jag går in på alla andra affärer.
Kanske man kan hitta något annat roligt.
Något "vårigt".
Något som får mig att känna mig fin.
?


Och jag hamnar på HM.
de kan det där med "looken"
 och jag plockar ihop "outfits" som dessa..

och drömmer om vår.

Sen bannar jag mig som vuxen..

att jag inte längre tycker att Hm alltid är värt det.
Vill ha plagg som håller och som inte snurrar sig i en tvätt.
Som är snygga mer än tre gånger.

(jo jag vet ibland är de precis lika bra.. men ibland inte alls)

Så minns jag när jag var liten i en stad som inte hade något annat än JC.. 
hur jag trånade efter en topp från Hm.
Och en liten, liten del av mig önskar att de kunde betyda lika mycket för mig nu.

topparna från HM.

Och att jag aldrig ville åka till spiritstores eller någon annan fancy affär där plaggen förhoppningsvis inte snurrar sig i tvätten eller åtminstone faller lite finare i tyget..


Och så plockar jag ihop ytterligare en outfit som denna och står där i en provhytt med hemsk belysning och önskar mig vår.

Vår 
solsken
fågelkvitter
torr asfalt
bara fötter i låga skor
cykelrassel 
parkbänkar dränkta i sol 
och en outfit som denna.

men jag klär av mig igen.
Hänger av mig allt där det hängde och åker hem.

Häller upp ett glas rött och pussar på barnen.

utan parfym 
 utan vår.
men det är ok det med.

Fredag ju.

F R E D A G !

och ni.
Ni är så fina med era kommentarer.
Och ni är så kloka.
 precis som jag vill ha det.
Så jag fortsätter dela med mig av strunt, av djup, av träning, trams och snygga kök.. 
och önskar mig precis samma sak från er.

TACK!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar