lördag 29 december 2012

snart är året slut..

Och min julgran har redan kastats ut..
Så i hörnet ser det ut som vanligt igen.

Det är något som händer med mig.
Direkt efter jul.
Då vill jag ha VÅR.
På en gång liksom.

VÅR

Så idag tänker jag köpa hem fina blommor.
Plocka ordning lite fint att duka med till nyår..


Barnen har redan köpt hem sin party dricka.


Pommacen ligger på kylning.
Men idag inser vi att vi inte har något rött vin hemma!!
Förstår ni?
Hur ska jag klara mig?
Kanske inte riktigt så farligt.. men nästan.
En nyårsafton utan rödtjut.. är kanske ingen nyårsafton alls.

.)


Jag ska tvinga upp tre barn från sitt soffhäng.
Tvinga med dem in till stan en snabbis och förbi affären.
Och hallå när ska vi få vin och öl i mataffären som vanligt folk?
Man undrar...

Jaja.
Jag har tränat,
jag har tvättat.
Nu ska jag föna håret.




och sen.
Sen tar vi vår.

(funkar inte riktigt så men ändå..)

KRAM!


3 kommentarer:

  1. Jaa vår tar vi!! Iallafall här nere i skåne! Tror vi har massor av snö hemma, får väl se om några timmar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jamen underbaring! Jag har! Rödtjut. Fast det kanske inte blir så mycket kvar efter kvällens kalas. Rådjursstek och röddtjut och trevliga vänner- alla ska vi laga maten tillsammans och fnittra och skratta. Snart kommer de och kom du också vettja!
    KRAM! Judita

    SvaraRadera
  3. åhh ja jag hade mer än gärna kommit!! det vet du.
    Det visade sig att "lila påsen affären" hade öppet på nyår med så det är lugnt! :)
    Åhh hoppas ni har en alldeles galet bra kväll!
    Kram på dig!!!

    SvaraRadera