fredag 7 december 2012

Lunchdate och snö snö snö

Så var det Fredag igen.
Igen.

Jag fattar inte vart tiden tar vägen.
På riktigt.

Jag har hunnit städa, pratat med kunder i telefon, tränat kettlebell i hallen och skottat uppfarten.
Man tackar.

Det är Fredag.
Vi ska på glöggmingel hemma hos grannar ikväll och innan det ska jag hinna in till stan och äta lunch med en kompis som ska berätta saker för mig som jag skrattar åt, slår henne lite i ryggen och bara ruskar på huvudet.
Vi ska prata träning, konstiga hundägare och julklappar.


Så jag klär mig för snö.
Tar på mig lager på lager och sveper in mig i en halsduk som är lika stor som min yngste son.


Ja för ni ser ju.
Snön bara faller och faller och faller.
Och jag som bor i Skåne och allt.
Galet.
Galet underbart.

Men ja jag ska ut och borsta av bilen.
Måste nog ta och köra snart.
Och ja som sagt..

FREDAG!
det sa jag va?

Fredag liksom.



Och haha.. jag bjuder på den sista bilden.
Vet inte vad som hände.. kanske var det snö som höll på att falla i mitt öga.. eller någon ticks jag inte vet om.

Jag håller inte på att somma i alla fall.
Även om det är så det ser ut.

.)



5 kommentarer:

  1. MEN DU!! SNYGGO!!! Och vad ser jag?... VI har likadana skor! Om det är ett par Sorel du har på bilden så köpte jag ett par sånna i London- nu har vi en sak TILL gemensamt ;-)
    Lussebullekramar till dig!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Judita! du gör mig så glad.
      Alltid så glad.

      Japp det är ett par Sorel, men mina är gamla.. säkert tredje vintern nu.. men bra är dem!!
      Och ja du.. jag tror vi har massor gemensamt!

      KRAM!!!!

      Radera
  2. Hej!

    Har läst din blogg ett tag nu och du skriver så otroligt bra och med sån inlevelse att jag bara häpnar. Du vågar skriva sånt som jag skulle vilja säga högt ibland, men bara ibland! Annars tänker jag ofta som du men har aldrig fått fram det så klart som du får. Du är en toppentjej tror jag och dessutom supersnygg!
    Halsduken, mössan, tröjan och skorna = supersnyggt! Var kommer de ifrån?


    Kram från en numera trogen läsare i Örebro


    Cattis

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina bilder du tagit. Och jösses vad ni har snö, vi har nästan grön gräsmatta igen och det skiljer bara några mil.. Hoppas vi får lite igen! Kram och skön fredag på dig!

    SvaraRadera
  4. Men va du är snygg Carola..Vilka fina bilder på dej..Vem är det som tar kort på dej??//Kram på dej..Lotta i Köping

    SvaraRadera