fredag 7 december 2012

det där med att vara kvinna...och se på Johan Falk och lite så..

I typ 10 kvällar i rad nu.
Ja alla utom de kvällar vi haft planer.. vilket då bli i princip alla kvällar..
har vi sett på Falk.
Ja alltså Svensson filmen, de filmerna som alla som äter Tacos på Fredagar, kollar Let's Dance, sjunger med på melodifestivalen och gråter till Så mycket bättre ser.
de filmerna.

JOHAN FALK.


Jag har aldrig sett dem innan.. och jag ser ju heller aldrig på Bonde söker Fru eller Let's Dance.. jag är bra jävla underlig kanske.
men sån är jag.
(nej har inte sett alla Beck filmer och hör och häpna.. inte en enda marklund film!)

Jag har alltså nu sett Johan Falk filmer så pass mycket att jag drömmer om Seth (stavas det så!?) och Joel Kinnaman på nätterna.
Jag drömmer sexuella drömmar som får mig att vakna i ett hopp och med andan i halsen och som sedan tar några extra sekunder att samla mig, sträcka ut en hand mot min man och klappa lite på honom.
Såna drömmar.


Jag kommer på mig själv att under dagtid fundera på hur det går för dem.. om Seth har ringt till polis tjejen eller om Frank och hans lilla familj är på väg hem till Göteborg nu.

Och så har vi diskussioner jag och mannen.
Om sexighet, manlighet och kvinnlighet.
Ja sånt som man liksom pratar om i soffan klockan halv elva en Torsdag.
ehhh .)


För vad är det med oss.
??
För vissa saker.. det kan göra männen sexigare enligt en hel drös med kvinnor, medan om kvinnan hade haft de egenskaperna hade hon helst setts som död eller i behov av någon slags hjälp.

Som vad?
Ja men jag kan droppa "som vad exempel" se här:

övervikt.
Mannens- åh han lever det goda livet, han dricker goda viner, äter goda ostar och han har en makt som liksom gömmer sig i den där magen.

(ehh nej)

Jag vet massor av kvinnor som liksom bara vill äta upp de där svenska männen i  kriminal filmerna.. ni vet vilka män jag tänker på och ni vet vilka ni kvinnor är .)
det är bra konstigt att rollen när den halv feta polisen som pustar och frustar när han springer efter brottslingarna (ja inte Falk nu alltså jag byter hej vilt )
sätter på kvinnorna i byn och anses så sexig efteråt.
nej inte konstigt att han anses sexig, 
utan konstigt att det aldrig hade varit tvärtom.

Inte är det ofta vi ser en överviktig polistjej sätta på unga spänstiga killar och fortfarande vara så sexig att hon blir vald till årets kvinna i något stort magasin.?

Eller?


Sprit och knark.


de dricker så sexigt sin whiskey ensamma i en bar, på ett hotellrum eller i en tom restaurang.
han ser så sexig ut i sin ensamhet, han snurrar så förförande på sitt glas med det gyllene innehållet.
han drar i sig en lina när han jobbar "undercover"
Han vaknar med hes röst och rufsigt hår.
Han är kanske lite ruff i kanterna och behöver egentligen bara lite extra kärlek och någon att älska.

ehmm jo visst.
byt den rollen.
hon hade inte fått fina ord.
Inte ett enda.


Kåthet


De jobbar i nya städer och knullar runt litegrann.
de behöver lite extra kärlek.. inte lätt med det jobbet och att aldrig ha någon nära.
Han behöver ju bara släppa lite på trycket och känna någons varma hud.
Lukta i någons nacke.

Byt den rollen.
Inte många varma ord om henne.

EGO

Ja men visst, bara tänk på dig själv, var din egen styrman, lyssna inte till någon och gör precis som du vill.
hur du vill.
När du vill.
Skrik när du blir arg, slå när du känner ett hot.
Spring när du tröttnar.

mmm sexigt.
Smaskens.

Om jag som kvinna gör så?
nej men då är jag nog ett psykfall.. kanske borde undersökas eller gå i terapi?
Hon borde väl inte ta sån plats?
Och hallå att säga ifrån på det där sättet?!?!

underligt det där.
Eller?







12 kommentarer:

  1. ja så många gånger man funderat över det där ...hur kan det ses på så olika sätt beroende på vilket kön det är ...?!?!

    KRAM , KRAM ner till dig från ett svinkallt Göteborg.

    Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. kallt säger du.. kan lova att det är lika kallt här.
      Ha en fin helg!

      KRAM

      Radera
  2. Så är det! Kvinnor och män bedöms inte lika på något plan. Vi har långt kvar, eller kommer aldrig dit (men det är så sorgligt att tänka, så det låter jag bli). Och en del borde inte rimligtvis ses med blida ögon vare sig det gäller kvinnor eller män tänker jag....

    Ha det fint och väck mannen nästa gång....det tycks ju vara upplagt för roligheter ;)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej jag vet.. försöker inte tänka på det här heller.
      Men galet är det.
      Haha ja får väl göra det.
      Ha en fin helg Kicki!

      KRAM!

      Radera
  3. Haha när smaken är som baken. Min natt dröm skulle kanske vara.. George Clooney..
    En Karl med lite hår på bröstet och manlig röst....,
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja jag vet.. inte trodde jag att jag skulle gilla honom heller.
      Joel menar jag.. är inte min typ.
      Trodde jag ja.. hihi.
      George Clooney däremot är väl typ allas typ. utom min.
      Knepigt det där.

      Ha en fin helg eva!

      KRAM!

      Radera
  4. Du har så rätt. Tyvärr är det ju så. Ingen jämlikhet alls där. Vad som anses sexigt hos en man är ehhh not so sexy hos en kvinna. Nej, då är man kanske white trash eller så.

    Och nej, du är inte konstig, för i sådana fall är jag också konstig. Ser inte Bönderna eller Let's dance, X factory, Mamma söker eller någon av alla andra jävla dussin-skit-produktioner. Inte heller dussinproducerade snutserier om de inte innehåller Joel Kinnaman.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja precis white trash pysco liksom!

      Och fasiken vad skönt.. att du är lite som jag.
      Inga bönder, x factor och annan skit.
      Fattar inte mig på det alls faktiskt.
      Och nej snutserier.. fattar inte mig på det heller. Och jag gillar inte dessa Falk filmerna heller.. men nu har jag ju börjat kolla och fortsätter bara.
      Och kanske just av den anledningen.. Joel Kinnaman. .)
      Ha en fin helg!

      KRAM!

      Radera
  5. Tydligen något bra jag missat eftersom det ger sånna biverkningar, hahaha!
    Jaa du, ibland skulle man vilja bete sig som en en riktig karl och jag är rätt bra på att bita ifrån, säga vad jag tänker och tycker, skämtar på ett lite fräckt sätt, men även det är ju inte så populärt... då blir man ju lite baktalad och kallad för Bitch, mest av avundsjuka fruntimmer, ja du vet ;-)
    Kram!!!
    ps. Tävling hos mig nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jag vet inte det.. om du missat något menar jag.
      Nej det är precis som alla andra snutserier.
      Men Joel är ju med och jag har visst föräslat mig i en tanig ganster .)
      Och ja du... det där med att höras och synas.. jävligt svårt för vissa att ta det då.
      Men fortsätt snälla.
      Fortsätt vara du.
      Du är ju så jäkla bra på det!

      KRAM!!!

      Tävlingen ja.. jag funderar ju!
      :)

      Radera
  6. Har aldrig sett de filmerna... men sett alla andra program du nämner så nu undrar jag vad jag gott miste om egentligen! Vakna till erotiska drömmar, hmm låter intressant :) Men allt det där andra... ja det är väl konstigt att ingen krimminalare är kvinna, tjock, dricker sprit och sitter själv och raggar på hunkar som får doppa pinen i brasan... Konstigt, det skulle nästan jag vilja se... eller inte kanske, tittar ju inte ens på männen som håller på... ska kanske börja där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha.. doppa pinnen i hennes brasa.. hahah jag skrattar.
      Och nej men om du ser all annan skit så kan ju jag stå för den här skiten.
      Falk är ju inte bättre än någon annan svensk snutserie.
      Men ja .. Joel.
      Joel...

      KRAM!

      Radera