söndag 23 december 2012

dan före dopparedan

Ja så var det den dagen.
Den dagen som är som allra längst för ett barn mellan 3-13 år.
Den dagen som innebär kanske baka något bröd, kanske köpa något man glömt eller se en familjefilm tio stycken i en soffa.

Den dagen är det idag.


Det står små "granar" runt  mitt hus och jag försöker få till den sista julkänslan.
När systers man kallar mig för mini-Ernst känner jag att jag nog lyckats ändå.
Lyckats lite med julkänslan.


Min bror går i pyjamas hela dagen och jag älskar att det är precis just  så.
Så fritt, så avslappnat och ändå så fint så fint.
Och barnen, ja de spelar mer spel än de klarar av, de skrattar så luggarna hoppar och de springer runt runt i huset tills jag måste säga till med skarp röst att de faktiskt måste lugna sig innan någon ramlar och slår sig.

Typ så.

Så är dagen idag.

Nu ska jag lägga mig i en soffa och se på fotboll som egentligen inte intresserar mig alls.
Men soffan är skön och fotbollen är på så det blir en sån dag idag.
Hela långa dagen.

Ta hand om er.
Dan före dopparedan.





13 kommentarer:

  1. Låter härligt. Slappar också och kollar på "Stor-Ernst". Ha en god jul!
    Julekram

    SvaraRadera
  2. Och jag älskar att läsa det du skriver, din blogg, dig!

    Solen skiner, började dagen med goda ägg och bacon som jag hittade igår som var rökt i kanel. Tända ljus. Musik. Nu tar vi en runda.

    Vill önska dig och dina kära en underbart jul!

    xoxo

    SvaraRadera
    Svar
    1. fina fina du.
      Kramar till dig, om och om igen!

      KRAM!!

      Radera
  3. Tack så mycket för din kommentar! Huset är beläget i Södermanland, Eskilstuna. :) Låter som att ni har en härlig dag, själv strosar jag runt i fina myskläder och bara Är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh inte långt från Köping där jag bodde som barn!
      Hoppas du hade en fin jul!
      Kram

      Radera
  4. "de skrattar så luggarna hoppar" Vilket härligt uttryck :)Mys på, god jul!

    SvaraRadera
  5. Vill önska DIG och de DINA en riktigt FIN JUL

    Varma kramar Åsa

    SvaraRadera
  6. God Jul finaste du! Mys och ha det gott. Vi ses väl på instagram under julen.

    KRAM
    Vuxenmamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. GOOOD JUUL till dig med. hoppas ni hade det underbart!
      Och ja vi ses alltid på insta!
      Kram

      Radera
  7. Jag önskar dig och alla i din närhet en underbar jul, så som ni önskar och vill fira den!

    GOD JUL och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. fina du. tack och detsamma till er alla.!!
      Kram

      Radera