fredag 30 november 2012

solskens Fredag

Lagom till jag satte mig ner.
Precis lagom till jag slöt min vänstra hand runt den varma kaffe koppen.
Då kom solen.
Det nästan glittrar ute i trädgården.
Solen.

Och Fredag!
Kanske kan det vara detta man kalla Galet bra!?

Pinned Image

Jag måste köpa nya Hyacinter de är inte riktigt med i gamet längre och jag älskar du doften de sprider.

hyacinter står på köplistan.

Jag ska in till stan och lämna tillbaka en klänning som inte blev vad jag hade tänkt mig.. lämna den och kanske se om mannen vill ta en lunch med sin fru.
Jag ska lyssna på Carl Norén högt och låtsas att jag kan sjunga när ingen annan hör.
Jag ska inte sätta upp håret idag och jag ska lacka mina naglar i rött.

 Fredag.
Och solen skiner.

gray in livingroom

Jag hann klart alla projekt igår minsann.
Målade om i barnens tv-rum.
Jag bestämde helt själv och det blir ju lätt då.. att det alltid slutar i vitt eller grått eller svart..

och ja ni ser ju.

det är lite tavlor som ska upp på väggen.


.

Och jag måste köpa färgpatroner så jag kan skriva ut fler foton.

 jag lackar naglarna röda,
kisar mot solen,
sjunger för högt i en bil som snart skall säljas.
 Fredag.
Fredag helt enkelt.



Vad har ni för er?

KRAM!


6 kommentarer:

  1. Låter härligt! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Låter som en helt underbar fredag! Min har dessvärre varit något med hektisk men bra ändå. Imorgon blir det hyacintinköp här också. Då ska jag tänka på dig, min vän.
    Kram sötnos, ha nu en supeskön helg!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja gör det, köp hyacinter och tänk på mig.. hihi låter som en bra Lördag!
      Kram till dig och ha en skööön helg!

      Kram

      Radera
  3. Ler när jag ser vad du skriver om dina hyacinter :-)

    I wish that they had them here!!!! Vet inte varför det är en vårblomma. Snacka om att inte vara med i matchen ;))

    Fredag är bäst. Älskar fredagar.

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha och jag ler när du inte fpr dem nu till jul.. over there..
      men å andra sidan..är det mycket du får som jag saknar från USA med..
      Men kom hit och lukta på dem vettja!

      Kram fina!

      Radera