lördag 17 november 2012

När jag vill skaka av mig

Jag vet att jag inte ska ta in det.
Det negativa.
  Det som helt enkelt inte känns rätt.
Jag vet det.

Men det är svårt.

Så många gånger gör kroppen och själen som den alltid gjort
 förut.
Innan.
Innan jag lärde mig själv tänka rätt.

Så när jag nu helt plötsligt från ingenstans får en dag då allt känns tyngre, svårare, mer ensamt och mer skakigt än annars.

Jag ska skaka av mig den här känslan tänker jag.

Jag tar djupa andetag för mig själv i badrummet innan familjen ska in till stan.
Skaka av dig.

En känsla är bara en känsla.

Skaka.
Slappna av i dina axlar.
Snälla.



Inne i staden går jag runt bland de sista prasslande löven och nakna träd.
Tankarna finns där med mig.
Inuti.

Skaka.



Kameran är med som ett filter på promenaden.

Men det är de här dagarna som gräver.

 djupare.
under ytan finns ännu mer.

Jag är en bra tjej med ett fint hjärta och jag vet det ju nu.
det är rutin och gammal dålig självkänsla som bubblar upp och försöker ta över.
de skuggiga dagarna.
Bara de skuggiga dagarna.

Jag är en bra tjej med ett fint hjärta.
med en tuff tid, en tuff start.
jag lär mig låta det gå.

Och mina skuggdagar är över nu.
Jag skakar av.
Skakar av mig.



Andas säger min själ till min kropp och jag lyder.

Jag har ingen tid att passa och ingenstans jag måste vara.

Bara andas säger min själ till min kropp och jag lyder.


Jag saknar vänner att bjuda hem.
Mer idag än annars.
Måste skaffa nya Fler.
Måste göra det som känns bra.

Bättre.

Andas.
Skakar.

Kramar ett barn och har en varm hand runt min nacke.
Han vet.
Han känner mig.
Han kramar mig och kysser min nacke.
Jag älskar dig säger han.
Vet du det?
Jag nickar.


Livet.

Och ja Pms snart.
Kan oxå ha något med skuggiga dagar att göra.

♡ 





13 kommentarer:

  1. Skuggiga tunga dagar kommer...ibland vet man absolut inte VARFÖR!

    Hoppas imorgon är en ljusare dag:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej man vet inte varför.. och jobbiga är de.
      Idag vill jag till havet, vill du följa med? .)

      Kram fina!!!

      Radera
  2. Söta , fina.....hoppas det bara blev den här dagen.
    Så otrolig vackert du kan skriva om något så jobbigt.

    KRAM, KRAM .......KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det känns bättre idag.
      Sov inget vidare.. sprang en runda på morgonen och det lättade en hel del.
      Tack fina du för orden.
      tanken, tack.

      KRAM!!!!

      Radera
  3. Aj då! Sådana dagar är inte roligt, när herr ångest är och hälsar på! Han kommer ibland till de flesta av oss, men som tur är brukar det ju gå att just skaka av honom! Du är fantastisk på att skriva om dina djupaste känslor. Jag kan inte skriva om sånt, men brukar vara bra på att prata om svåra känslor!
    Hoppas du mår bättre i morgon! Du får låtsas att jag är hos dig på middag, för det skulle jag gärna vilja fina du!
    Många kramar på dig!
    Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena.
      Tack snälla. Blir så berörd att ni finns där, att ni bryr er och ger mig stärkande ord och kramar.
      Tack snälla.
      Skakandet gick ganska bra, bättre idag!
      Ha en fin Söndag fina du!

      Kram

      Radera
  4. Älskade underbara du <3 <3 <3 Du är så underbar, stark och vacker utanpå men allra mest inuti! Är så glad att jag fått bli din vän, det är jag mer än gärna! Skaka du och låt de där tankarna och känslorna rinna av dig för du är värd såå mycket mer än att tänka så! Kramas är bra så fortsätt med det!

    Kram underbara du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. du då. tack fina. igen och igen.

      KRAM!!!

      Radera
  5. Vet att min inte ska säga att jag vet precis. Men jag vet faktiskt vad det är du beskriver. Det kommer över mig med.....går inte att ta bort....bara är där oinbjuden. Jag kallar honom Herr Svans. Talar till honom att han ska försvinna men han stannar en stund. Jobbar på att bara titta på honom när han är här och tänker. Ja ja du försvinner när det kommer en ny dag.....Men jag hatar när han besöker mig. fy fasiken vilken hemsk känsla det är.

    Det blir bättre imorgon, det blir det alltid!

    KRAM KRAM KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. men ja vi har kanske lite samma känslor i vår kropp.
      Och du har rätt när du säger att det förvinner.. det gör det ju.. som tur är.
      Hemska känslan är mindre idag, mycket mindre.
      Ha en fin Söndag och tack för dina stärkande ord.
      KRAM!!!

      Radera
  6. Hoppas det jobbiga är över. Att du kunnat skaka av det!
    Hoppas du mår bättre fina du, hoppas morgondagen blir en mycket bättre dag!
    Kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bättre idag.
      Och jag planerar att göra den här dagen mycket trevligare, men ingen i min familj var lika sugen på havet som jag.. kanske tar och bakar något istället ;)

      KRAM!

      Radera
  7. Åh... men du, raring. Förstår, förstår dig så väl. Senast i tisdags hade jag besök av den där "Herr Mörk".
    Hela dan kändes piss och jag grät när ingen såg. Visste inte varför. Varför han var på besök eller varför jag grät. Den där känslan som får en att må sämst i världen, fast man vet att man inte är. Du vet varför...
    Vi får krama om varandra de där dagarna, lite extra hårt.
    Kram finaste, vackraste du!
    Din vän

    SvaraRadera