fredag 9 november 2012

lekar


Överallt och ingenstans.


Jag och min kompis äter lunch med utsikt på småstadens mest gång trafikerade gata.
Så många olika personer som passerar.
Vi låtsas veta vart de ska, låtsas veta vad de drömmer om, jobbar med.

Vi pratar om deras kläder och ibland kan vi inte låta bli att säga
-hur tänkte de där?!?!

Men jag kommer på mig själv, att det här kan vara en av de lekar jag alltid leker.
Ofta lekt.

Inne i mitt huvud när jag sitter och ser på folk.

Jag vet att många delar detta med mig, har lekt med många olika i mitt liv ska ni veta. ;)

Undrar vad de som leker den leken tänker när jag passerar?
Tror ni att de gissar rätt?
Ger mig rätt ålder, rätt yrke och min livs historia.
Ser man så mycket på ytan?

Hmm ja knepigt det där.
Men mycket syns nog ändå.




Det var en mycket trevlig lunch med en mycket trevlig tjej.

Och här hemma fick jag den fina överraskningen.
Hyacinterna hade slagit ut.

Åhh vad de luktar jul.

Så den kan komma nu.
Julen.

Sen nyårsafton och så kan det få bli vår och 20 grader igen.
Jo så säger vi!



.

Passar på att visa det andra som låg i paketet från HM med,
en kudde.
Eller nej inte kudden, bara fodralet.
Jag gillar det.
Massor faktiskt men vet inte vart det ska bo..
kanske i soffan.
Men det lutar mer mot sovrummet.
.




.

Och ja.
nagellack.
Till julen.
Mycket nu jag vet.
Men sån är jag.
.)
Ett guld och en bordeaux rött.
På kampanj var de med.
torkar i ett kick.
Jag gillar det.
Snabbt och lätt.

Åh på tal om bordeaux, nu blev jag sugen på rödvin.
Klockan 15.16?
är det ok?
Ja men i Spanien och Italien är det ju det.
Och hos mina vänner i Delray beach vet jag att de tar sin eftermiddags drink vid den här tiden..
Och vaddå.. jag har ju spinnat, städat och tvättat..

och så är det ju 
FREDAG!

Eller hur?

KRAM till er.
Blir så glad för alla kommentarer!

TREVLIG MYS!

♡ 



8 kommentarer:

  1. Nu väntar ett glas bubbel på mig, inte dumt efter en lång vecka!

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh gott med bubbel. mys helgen nu!
      Kram

      Radera
  2. Snygg kudde!
    Väntar oxå på julen. En amaryllis har fått flytta in här.
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack.
      Ja julen kan komma nu! ;)

      Detsamma till dig Suss!
      Kram

      Radera
  3. Underbart med dofterna, som tar tag i alla sinnen. Jag älskar det! Just nu längtar jag efter pepparkaksdeg och doften av glögg och eld.

    Härlig med lunch! Och leka lite ;)

    Varm kram och ha en finfin helg!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Lotta!
      Ja pepparkaksdeg.. åhh vad gott.
      Glögg sa jag med igår att jag längtade efter.

      Hoppas du har en fiiiin helg!
      Kram till dig.

      Radera
  4. Eller hur! Och vilka fina hyacinter! Jag ska just plantera mina första, det brukar bli några omgångar :) Den där tittapåfolk-leken brukar jag också ägna mig åt :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det en rolig lek! :)
      Kram till dig!!

      Radera