torsdag 1 november 2012

kusin vitamin

Ja det är ju fullt nu.

Fullt i huset.
Fullt i hjärtat.

Två kusiner har intagit mina barns rum och det spelas en hel del (överdrivet mycket) spel på diverse teknik prylar, det busas och det skrattas.
Jag njuter.

Min syster är ju här.
Gravid och med hjärtat fullt av känslor, själen fullt av frågor.
Vi delar så mycket.
Delar på ett helt liv.

Hon och jag.


Jag säger det ofta.
Att jag saknar henne när hon inte är här.
Att jag är glad ända in i själen när hon väl kommer hit.
Att jag älskar henne.
Jag säger det.
om och om igen.
För jag gör det.
Älskar henne.
För jag är det.
Glad när hon är här.


Ute faller tunga droppar regn.
det är kallt och grått.
Men idag gör det inte så mycket.
Gör ingenting alls.
För här inne är det fullt av värme.
Så det kanske räcker länge länge framöver.




På min garderob hänger en kjol som är vacker att se på.
En kjol som säger att sommaren är skön.
Den får hänga där nu.
Och bara vara vacker, för även om det regnar ute så är det bra vackert.
Livet alltså.



En liten tjej som heter Ida-Lisa.
Dottern som tillhör min syster.
Hon fingrar på mina smycken och frågar frågor som jag inte har svar på.
Som tex varför har du så många armband?
hinner du använda alla då?

Jag har inga svar.
Men jag ler.
Jag ler och klappar henne på kinden.
Jag har hela huset fullt idag.

Med kusin vitamin och kärlek.
Livet alltså.

♡ 




12 kommentarer:

  1. åh så vackert skrivit !!...och jag älskar sådana där frågor från barn som den om armband ...
    *( skrattar högt) .....

    Kram där i värmen

    Pernilla På piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh så snällt av dig att säga detta till mig!!!
      Glad du gör mig.
      Och ja det där armbanden.. behöver mog inte så många .. ;)

      KRAM!!

      Radera
  2. Du delar med dig av så mycket fint. Jag blir alldeles varm i själen och glad i sinnet varje gång jag är här hos dig. Det är därför jag ser fram emot besöket varje gång jag öppnar datorn... "måtte hon ha skrivit nåt klokt och varmt igen, den där fina fina tjejen med det långa ljusa håret" Och jag blir så glad när jag klickar fram din blogg och där är du och det känns som att man sitter ihopkurad i en fåtölj, under en filt medan du strosar runt i lugnet... Och jag känner att här sitter jag gärna en lång stund till och blir varm i hjärtat.
    Kram o ha det nu riktigt, riktigt härligt med de dina, söta du!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du.

      Du skriver så mycket fint till mig.
      Från en stad jag aldrig varit i, från en själ jag aldrig känt.
      Du. Dig.
      Och så säger du allt detta.
      Allt detta om MIG.
      Som att vi känner varandra på det där bra sättet man vill känna folk.
      På riktigt och utan att döma.
      Och jag blir så glad när du tar tid från dig och ger till mig.
      I ord, vänliga ord.
      Och cyberkramar.
      Massor av cyberkramar.
      Du gör mig varm i hjärtat!!!!

      Kram till dig!!!!

      Radera
  3. Du skriver ju bara helt fantastiskt och kommentaren här ovanför beskriver precis hur det är och hur det känns...att titta in hos dig.

    Hälsa S lycka till med graviditet och allt vad det innebär, visste inte.

    Ha så mysigt. Härligt när familj är så fint.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. men sötaste Sofia.
      Tänk vad mycket positivt du ger mig. och ibland undrar man.
      undrar varför vi inte var vänner från förr till nu.
      Från nu till sen.
      Men jag är glad att du är här nu, att du delar tankar och saker med mig, och att du ger mig allt detta.. den här vänskapen, ärligheten och allt fint du säger.

      S hälsar tillbaka!
      Ta hand om er i helgen.

      KRAM!!!

      Radera
  4. Så bra frågor. Älskar!

    Och du...härliga. Med dina ord. Som berättar så fint.

    Jag har alltid önskar mig syskon. Den längtan går aldrig över.

    Kram och njut! Hoppas du känner dig piggare <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. du kan få mig som syster!
      Så.

      ;)
      Och tack snälla för allt fint du säger!
      Ta hand om dig och ha en underbar helg.

      KRAM!

      Radera
  5. Fina ord och fina bilder. Gillar bild nummer två jättemycket. Kanske för att jag dras till bilderna på din dotter (för det är det väl?). Det är en riktigt snygg komposition och härliga nyanser.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack.
      Ja det är min dotter, tack för allt fint.
      Ha en fin helg.

      Kram

      Radera
  6. Kusiner...det finaste. Och frågor....de nyfiknaste...som lär sig, som får med sig saker i livet.

    Syskon...det finaste. Jag hoppas mina barn fortsätter att umgås som de gör nu. Det är kärlek <3

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja Anna.
      Ta vara på det. det fina du har med din stora familj,
      Jag vet att du gör det så bra, så mycket bättre än vad jag kommer från.
      Och ja ta hand om dem, så de tar hand om varandra.
      Syskon är så jävla bra att ha när de är bra!
      :)
      Ta hand om dig! om er.

      Kram

      Radera