onsdag 31 oktober 2012

solen skiner

Inte bara sådär litegrann, disigt.

Nej den är här på fullaste allvar.

Solen.

Jag tvingar mig själv att både duscha, kamma håret och sminka mig.
Idag vägrar jag ligga i soffan och sucka.


Och jo det kan synas.
Att jag fejkar det.
Men jag har ju hört fake it til you make it.
Och tänker att det är det jag gör.
Idag och i morgon.
Tills jag är frisk helt enkelt.



Jag har städat upp i köket.
Inte så mycket som jag kanske skulle kunna.
Men till ytan.
Disken borta.
Smulor torkade.
Fastklibbad sylt från bordet väck.

Typ så.


Jag var en riktigt höstlovsmamma i morse.
Serverade pannkakor med sylt.
Barnen åt sig mätta och glada och jag kände mig extra snäll.

Vi väntar nu.
Väntar in två kusiner och min syster.
De är i Jönköping säger de på sms och vi säger jejj!! och vet att snart.
Snart spelas det spel, springs det rundor, byggs kojor och skrattas högt.
Precis det vi längtat efter alltså.
Så nära så nära.

En Onsdag på ett höstlov alltså.

KRAM


♡ 


14 kommentarer:

  1. Svar
    1. tack snälla du.
      kul att se dig!!! Tycker jag måste ta en trip till dig typ hela tiden.
      Ha en fin dag!!
      KRAM

      Radera
  2. Åh så fin du är! Äntligen en helbild! Vill hoppa fram o krama om dej och säga att du bara är bäst!
    Kraaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du.
      Du är ju så söt så man tappar greppet bland.
      Måste nog åka mpt dina trakter och få mig den där kramen!!
      Ha en fiiin dag!

      KRAM

      Radera
  3. Wow, snygging. Sjuk eller inte.

    Pannkakor är bra. Det borde jag äta idag. Känna doften i köket, så gott.

    Krya på dig finaste!

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja ät pannkakor vännen!
      Jag kan komma och äta dem med dig!
      Hur går det i stormen?
      Ha det underbart finaste du!!!!

      KRAM

      Radera
  4. Du är lika snygg fast du inte känner dig helt kry!
    Finfina bilder!
    kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. men du är så söt så man vill kramas live!
      Tack snälla.

      Ha en fin dag!
      Kram

      Radera
  5. Usch vad jobbigt med en förkylning som inte vill släppa. Bara att slappa med. Och koppla av.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är nog det.
      men jag lurade den ganska bra igår, mår mycket bättre idag!
      Kram

      Radera
  6. Du ser ju hur bra ut som helst, trots att du inte känner dig riktigt kry:)

    Härliga bilder.//Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Åsa.

      Som sagt.. fake it til you make it ;)

      KRAM

      Radera
  7. Syns inte på dig att du är sjuk, du är jättefin på kortet!
    Så fina bilder du visar. Mysigt för barnen att få pannkakor till frukost så här på höstlovet!
    Krya på dig, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla suss!!
      Och ja visst var det bra av mig . att steka pannkakor på lovet ;)
      Hur går det med målningen?

      KRAM!

      Radera