måndag 26 november 2012

I huvudet på en 19 åring

Nästan helt ledig idag.
En Måndag som inte har många måsten alls.

Och jag tänker att jag borde stanna upp,
 njuta och göra allt det där man saknar att man har tid för.
Annars.

Men vet inte vad det skulle vara just idag.
Så jag startar dagen med kaffe och en maskin tvätt.

Rutin.




Jag är bra på rutin.

Men älskar förändring.

Älskar spontant.

Oväntat.

Men jag är trots allt.
Jävligt bra på rutin.

Jag hittar ett foto från förr i min skrivbordslåda.
Kanske 19 år.

Långt blont hår och världens leende.

Vad tänkte hon på?
Vad var det hon längtade efter då?
Jag tappar andan lite när det slår mig att hon är jag.
Jag är hon.

På bilden där.

19 år och inget annat än musik,
 kärlek och vänskap kretsade i mitt huvud.

Inget annat än pojken med det långa håret tog min koncentration.
Inget annat ställe än Club Boca fick min kropp att dansa tills svetten rann.
Ingen annan än Anna fick min vänskaps längtan mättad.
19 år.

Kan inte låta bli att se in i hennes ögon där på bilden, vad var det du drömde då?
Vad var det du tänkte på?



Men så hittar jag en bild till.




Och släpper tanken.
För det syns ju.
Vissa dagar var det nog inte mycket djupare än ingenting.
Kanske var det bara fest och killar och inte mer än så.
Och inte en aning hade jag...

inte en aning.

.)


Ha en underbar Måndag fina ni!!





3 kommentarer:

  1. Woohoo,...där är hon. Hon finns kvar. Hon är du! Tänk vad härligt. Vilken erfarenhet. Jag bloggar ju om att jag vägrar bli gammal!!! Älskar gamla bilder som finns så mycket minnen i! Kärlek, vänskap och allt det andra som är när man är 19 år!
    Kram finaste du!

    SvaraRadera
  2. ja, hon finns kvar! Underbar bild.

    jag tänker ofta att jag har en ålder på pappret, men en annan i hjärtat. Vill inte släppa den känslan.

    Säger som Anna...hon är du men med mer erfarenhet. En superkombo!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Visst är det en svindlande tanke att tänka tillbaka och undra.
    Vem är jag i mitt barfota jag..?

    KRAM

    SvaraRadera