fredag 16 november 2012

Höst dukning

Ja November.
Det är väl en höstmånad.
Det är inte förren December som det är vinter väl?

Jag väntar besök idag.
Trevligt sådant.
besök som jag aldrig hade väntat på om det inte var för den här bloggen.
Himla fint besök.

Jag vill bjuda hem folk.
Jag vill ha huset fullt med skratt och skål och skrål och värme.
Så jag letar febrilt efter vänner som har tid, men jag är för spontan som frågar om NU i helgen.

Alla har planer.

Hade varit så kul.
Att duka fint.
Duka höst:



Jag fotade till en reklam som aldrig blev av.

Bjuder er på inspiration till att duka fint istället.
Visst blir man sugen på att ha huset fullt av vänner, vin och skratt?



Idag när Åse kommer så har jag inte hypat upp det så här mycket runt bordet det vill jag lova.
Men lite fika där vid mitt svarta bord ska det nog bli :)


Jag har massor av olika porslin att duka med.
Och blandar gärna.
De gamla silverfaten och de höga cherry/cognac  glasen är loppis.
Allt för under 50:-
Man tackar.



Lägg gärna fram löv, frukter nötter etc att "piffa" med.
Man får en mycket trevilgare atmosfär. 

Lovar.



Jag tog in löv, kottar, grenar och ställde olika ljuslyktor runt om på bordet för att skapa en höstig stämmning.
Häng en pläd över en av stolarna, lägg en kudde, tänd ett doftljus längre bort som doftar svagt.

Stämmning.
Stämmning.


Häll upp vinet och vattnet i karaffer.
Lägg en tygservett vid varje plats.

Så vad säger ni mina vänner?
Blir ni sugna på en höstmiddag med vänner nu?
Jag blir.

Jag är.

Men nu ska jag borsta håret.
Åse kommer ju som sagt idag och det.
Det mina vänner är en SKITBRA Fredag!


♡ 






8 kommentarer:

  1. Åh, så HIMLA vacker dukning! Blir hänförd! Vad DUKTIG du är!
    Och vad kul att det är just Åse du får besök av. Jag skrev till henne för ett tag sen och frågade om hon kunde snickra en hatthylla åt mig- vi har ingen i hallen. Hon svarade och jag skulle skriva tillbaks men sen blev det inte av.
    Åh, du måste hälsa till henne, hon kanske kommer ihåg mig. Och ni får ha det så himla himla kul!
    Ja, det är fredag!! Jippiiiiii!!!!
    Kram vännen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack. För att du tycker jag är duktig och för att du finns! ;)
      Ja jag hade gärna frågat om dig, men nu har hon kört igen och jag läste inte detta förrän nu.
      Bra du gillar min höst styling på dukning.
      Som sagt, jag kanske kan göra det här ändå.. ;)
      KRAM!!!!!♡

      Radera
  2. åh så härlig dukning, där äter jag gärna länge


    ha en fin fredag
    kram louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men kom du då Louise!
      Jag vill ju så gärna ha gäster i helgen! .)

      Kram på dig!

      Radera
  3. Vilken superfin dukning du bjuder på denna fredag...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack :)
      Ha en fin Fredag nu, med omöblering och allt! ;)

      kram

      Radera
  4. replica bags in bangkok try here z4w89a8q05 replica bags ru my latest blog post w2t95y0e30 louis vuitton replica handbags replica bags india replica bags india replica gucci bag b6d31y6a74 replica bags turkey

    SvaraRadera