torsdag 22 november 2012

Glöggfest

Så var det Torsdag.
Torsdag och tema på FABRIKEN
Glögg.
Passande eftersom jag ju faktiskt drack det igår.

g5 by LovingLadyG

snowfl by LovingLadyG

Kanske man skulle ta tag i det.
Att bjuda in till lite glögg mys.
Kommer ni?

de här fina Ittala muggarna i glas har jag fått av snälla svärmor som aldrig använde dem.
Tur att jag älskar dem så de används ordentligt.

g3 by LovingLadyG

Den nya Blossan.
Inte min grej.
Jag gillade den inte sådär massor som de andra gör.
Kanske kall med is som några rekomenderat.
Kanske.
Får testa det nästa gång.
Kristianstads glöggen var god i alla fall.
Tvunget till ju! 
.)

Nu ska jag jobba.
Glögg får det kanske bli lite mer av ikväll.
Och ord.
Hela magen är full med ord som vill ut.
Men ikväll alltså.

Jobba nu.

KRAM!


21 kommentarer:

  1. Första glöggen är inte intagen här ännu. Inte är glögginlägget gjort heller. Får bli båda idag :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom hit så bjuder jag!! ;)
      Kram och ha en fin dag!

      Radera
    2. ja vi borde komma ...både jag och Kicki...:)

      Kram

      Pernilla

      Radera
    3. ja verkligen!!! kom då!! jag väntar!! .)
      Kram kram!

      Radera
  2. Jag kommer gärna! Superfina glas, vilken tur att du fick dem =))

    Ha en fin dag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst kom!
      Ja jag vet, hon är snäll min svärmor.
      Ha en jätte fin dag!
      KRAM!

      Radera
  3. JAg kommer !!!!! Självklart :)

    Jag gör alltid egen glögg. Vi har gjort 10 liter men inser att den kommer att ta slut och därför ska jag göra 10 liter till. Alltid någon som smiter in på en glögg och numera är ju 4 av barnen vuxna så det går åt en hel del med pojvänner och flickvänner :)

    Gillar inte heller årgångslöggen från Blossa. Jag vill ha röd glögg. Din Kristianstadsglögg ser smaskens ut.!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh men jösses vad du är duktig!
      Jag vill smaka hemmgjord glögg, aldrig smakat faktiskt.
      Gissar att din är galet god.
      Hoppas vi kan ses snart.
      ta hand om dig!
      Och ja Kristianstads glöggen var bra, lite annorlunda men ändå god :)

      KRAM!!!

      Radera
  4. Vackra bilder! Och vilken underbar mugg!

    SvaraRadera
  5. Å, de fina Iittalamuggarna, som mina föräldrar hade. Blir så nostalgisk. Älskar dem, vill ha!

    Här dricker vi glögg från i fjol...det går nog bra ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är de nostalgiska.
      Glögg från förra året funkar fin fint.. jag vet det nämlgen .))
      KRAM!

      Radera
  6. Vackra bilder......kan känna doften av glögg!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack snälla.
      Och ja det doftar ljuvligt!
      Kram

      Radera
  7. Vilken bloggglöggfest det kommer att bli! I'm in. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja kom!!
      Jag ska till Malmö i morgon, möte klockan tio sen fri till eftermiddagen.. vad har du för dig caroline?

      KRAM!!

      Radera
  8. JAAAA jag kommer för att dricka glögg och ha det mysigt! När när nä?!

    SvaraRadera