lördag 13 oktober 2012

Lataste Lördagen

Det regnar.
Massor.
Jag vaknar i lagom tid och startar dagen med ett långt varm bad.
Äter en lång frukost och pratar livet och saker man inte kan förstå sig på vid ett matbord med min svärmor.
Mannen är med en av mina söner på Gocart banan.
farfar är med.

Vi tevkar.
Funderar på om det är nödvändigt att vi kommer dit.
Regnet fortsätter ösa ner och vi övertalar oss själva att det är bättre att stanna hemma.
Inomhus.
Med kaffe och soffa, varma hundar, lego lekande barn och filtar.
Vi bestämmer oss för det och det är det vi gör.



Nu funderar jag mest på om det är så att jag borde baka något.


Eller om jag bara skulle bädda ner mig i soffan och se på någon film jag inte kommer ihåg i morgon.


Ja men jag sa ju det.

Lataste Lördagen på länge.

Vad har ni för er?


KRAM


12 kommentarer:

  1. går också i tankarna baka eller inte baka ..det är liksom dagens stora dilemma....*ler

    Kram på dig där i regnet ...här har det inte börjat än....

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
    Svar
    1. blev det något baka?
      Inte för mig.. jag satt mest still hela dagen ;)
      KRAM!

      Radera
  2. Under dagen, slöare än slöast. Nu, laddar inför jobb hela långa lördagnatten. Och det brukar tyvärr inte vara så slött på mitt jobb.....

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. tack Eva.
      Jag blir så glad.
      Ha en fin dag,
      KRAM!

      Radera
  4. Du ska vara glad att du hann med ett långt bad i morse. Själv har jag inte ens duschat, jag vet, äckligt, men så what? De e ingen som går o luktar på mig mitt på dagen ;-)
    . För man doftar ju inte direkt mumma av att dammsuga o städa 200 kvadratmeter. Efter kvällsmiddan ska jag äntligen krypa ner i skumbadet med en nyinhandlad Sköna Hem/Country life. Idag är jag bara "au naturelle", totally relaxed liksom...
    Kram, Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja visst är det så. Att man luktar som en karamell efter att ha städat sitt hus?
      Men huset luktar ju gott iaf! ;)
      Åhh vad najs med tidning och bad. Tror jag gör detsamma ikväll. efter spinning och lite plock här hemma.
      Ha en fin dag!
      KRAM

      Radera
  5. Har tagit en lååång promenad i solskenet och tänkt... och se blev det som det blev katastrof!!! Men så länge jag inte ser mig i spegeln ska det nog gå vägen ;)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade du solsken?!?!?! hur långt ifrån mig bor du egentligen? :)
      Och rött hår min vän. jag ler och vet att du klär i det!
      Kram fina du!

      Radera
  6. Låter som ett mycket klokt val. Ett alldeles speciellt bra val en lördag. Vackra bilder som vanligt.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det var en bra Lördag för mig.
      Tack snälla.
      Kram

      Radera
  7. Så fin krukan med tyget om är! :)

    SvaraRadera