söndag 14 oktober 2012

kväll

Det gick fort ändå.

Dagen.

Söndagen.


Jag som trodde jag hade så mycket tid.
Som planerade att ligga i en soffa under ett duntäcke och vicka på tårna, dricka te och se en film eller två.
Som planerade att baka, bada, träna, fota...
Ja men allt det där.

Den tiden bara försvann och drog ner en gardin för ljuset och gjorde sig till kväll.
Så jag hann inte allt.
Allt jag planerade att hinna.
Ville kanske inte hinna det trots allt.

Vi har varit och kollat på sonen som körde gocart final.
Vi bakade faktiskt lite kolakakor, jag tvättade en maskin tvätt (behöver typ tvätta 10 men låtsas inte om det idag)
Jag såg en film ensam i soffan när barnen spelade spel.
Och så blev det kväll.
Kväll och då kommer rastlösheten och den där känslan om att vilja göra något "nyttigt".
Lite sent nu tycker jag.
och försöker vagga in kroppen i nån slags "ta-det-lugnt-det-är-trots-allt-Söndag rytm" igen men det ser ut att gå sådär..
Jag sitter här ett tag.
Tittar in till er och ser vad ni gör.
Jag kollar vackra foton på Pinterest och samlar ihop mina foton i mappar så de är lättare att hitta.

Och så försöker jag igen.

Att komma in i den där rytm som jag längtar efter.

Rytm som tycker att ingenting är det bästa att göra just nu.
En Söndag i Oktober när det regnar utanför.


 Och så tänker jag att det nog måste visas lite andra bilder här inne nu.
Inte bara på mig och konstiga vinklar.
Så i morgon blir det badrum.

Det tänker jag.

Så i morgon ses vi igen.
När den här rytm inte längre behöver hittas och Måndagen har tagit tag i oss igen.
Vardagen.

Ja det gör vi.
Ta hand om er tills dess.

KRAM

10 kommentarer:

  1. Men du hann ju med MASSOR! ;-) Och så många inlägg... För mig tog det halva dan att få upp lite nya bilder på bloggen idag. Jag är nog för petig, redigerar och står i och går ifrån och lagar mat och klockan springer iväg...
    Nåväl, sån är jag.
    Kram, Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja nu när du säger det så kanske jag hann en hel del ändå.
      Och ja klockan.. den bara tickar och tickar trots att inte jag gör det ;)
      KRAM och trevlig kväll!

      Radera
  2. Ja, det är märkligt ändå hur fort det går. För att inte tala om hur fort de stackars vakentimmarna försvinner när man har jobbat natt och sover bort större delen av dagen. Trist. Men jag tar nya tag imorgon :)

    Och du, jag gillar bilderna idag. Vackra som sjutton!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack snälla Kicki!!
      Och ja sova efter nattpass.. fattar inte hur ni gör!
      I morgon tar vi tag i allt igen! ;)
      KRAAM!

      Radera
  3. Visst rusar dagarna på. Och jag tror oxå att det ska hinnas så mycket en ledig dag men det kommer fler...
    Så vackra bilder! Ser gärna mer foton på dig! Men oxå gärna din fina inredning, tittar in imon igen!
    Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad jag älskar bloggvärlden och ord från såna som dig!!
      Tack snälla.
      Ja vi ses i morgon igen. Ha en fin kväll!
      KRAM!

      Radera
  4. Jag hinner aldrig det jag tänkt mig på en dag!
    Jag tycker också dina bilder och texter är underbara!
    Jag är så nyfiken på dig som person IRL!!!
    Kram och sov gott!
    helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla H.
      För att du säger de snälla orden om mina texter och bilder. jag blir så glad.
      IRL säger du .)
      Ja jag är nog ganska vanlig, tramsig, djup och ytlig. allt på samma gång.
      Men snäll. alltid. :)
      Ha en fin Måndag nu.
      Kram

      Radera
  5. Så där är det ofta för mig! Vad hände med den där stunden på eftermiddagen när jag skulle läsa till exempel?

    Och ja, dina bilder är underbara! Alltid.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag vet. läsa med.
      säger jag ofta att jag ska göra.. men jag vet inte var den tiden går åt till..:)
      Tack snälla - dina bilder då. Galet fina. Alltid.

      Kram

      Radera