måndag 22 oktober 2012

kardemumma tankar

Jag tänker att hösten kanske är fin ändå.
Jag dricker för många koppar kaffe med kanel och kardemumma.
Och jag tänker att hösten är nog bra.
Ändå.

Mer än bara till det yttre.

Att den har gett mig någon sorts energi.
 som säger "-kom kom, och gör något nytt, något eget", måla om någonstans, hitta nya vänner, skaffa roligt jobb.

Typ så.



Så idag är jag lugn i hjärtat trots att huvudet snurrar av en förkylning som inte riktigt har brutit ut.

Jag är lugn med det jag som är jag, och det liv som är mitt.

Om det är hösten.
?
Ingen aning.
Men jag mår bra.
Känner livet i mig.

Och det mina vänner är bra.

LIVET.


Jag tror jag ska måla om i sonens rum.
Den yngsta sonen, det minsta rummet.
Han vill ha svart.



Jag tänker att ja.
Ja svart kanske blir bra.
Ändå.
Inte hela rummet, han har en fondvägg i dag som är randig.
Den kanske får bli svart då.

Så jag tänker att det nog får ske typ snart.
Kanske nästa lediga dag.
För den här lusten man får då och då.
Den gäller det att ta vara på.
Det.
Det har jag lärt mig.

på 33 år.

Lusten är bra att ta till vara.


men kanske det blir fint med grått med.
Mörkt grått.
?


de sista två bilderna är från Pinterest.
Bara klicka på dem ;)



Nu ska jag läsa inredningstidning i badet tror jag.
Höst var det ju.


kram









5 kommentarer:

  1. Inredningstidningar i badet, det är toppen det:)

    Fin badkväll//Åsa

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Fint med fondvägg. Men jag ska måla över vår tapetserade fondvägg vit så länge...
    Det får bli nästa vecka när jag har lite höstlov. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Det blir fint vilket som. Min son hade svart på sitt rum. Det var så otroligt snyggt. Idag har jag det rummet och har målat det vitt.
    Det är lätt att måla om ifall du ångrar dig. Svart kan bli grått på bara en dag.

    I år har jag valt att försöka se ljuset i hösten. Det har funkat ganska bra. Kameran har fått hjälpa mig klara höstmörkret.

    Ha en mysig badkväll.

    KRAM
    //Vuxenmamman

    SvaraRadera
  4. Det blir nog coolt med svart fonvögg till lillkillen ha det så skönt i badet!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. <3 älskar dina kardemummatankar!

    Hösten....så mycket bra som tänks och känns tycker jag.

    Kram!

    SvaraRadera