tisdag 9 oktober 2012

hjälp mig

Jag kan inte sova.
Vaknar om och om igen de få gånger jag somnar till.
det viner i mina fönster, vinden tar i på det sättet den bara kan när man är i Skåne.

Men sova är svårt.
Somnar aldrig riktigt inatt.
Vaknar med kramp i ryggen och snurrigt huvud.
Har redan druckit 2 koppar kaffe.
vad hände där liksom?


Jag har så många tankar nu.
Och jag tänker för mig själv om jag kan fråga er om hjälp.

Och så tar jag beslutet att det kan jag.

Det är ju ni som finns här varje dag, som sakta lärt känna mig.
Så jag gör det.
Frågar er.

Om hjälp.

Fotografera.

Det är ju något jag gör, något jag trivs med att göra och något jag gärna hade gjort mer.
Men att ta vissa steg är läskigt.
Läskigt och svårt att se på det på det sättet som du ser på det.

Du som är utanför.

Utanför min maggrop och min bröstkorg.




Kan jag det?
Fotografera.

Mera?

Vill nån ha mina tjänster?
Ska jag satsa, ta tag i det.
trampa upp en ny stig i mitt liv?

Snälla.

Som sagt.

hjälp mig.

KRAM


12 kommentarer:

  1. Såklart att du kan. Dina bilder är fina och du ser det där som inte alla ser när man tar en bild. Att starta eget och att marknadsföra sig själv är roligt och man lär sig mycket på vägen: att säga till andra vad man är bra på, det är vi inte vana vid, men ett måste, men man lär sig och tror man på det man gör och kan sin sak, så funkar det: alla andra kan ju. Nu pratar jag av vad jag upplevt.
    Klart att du ska göra det!
    Ett boktips är Scott Kelbys Photoshop-böcker. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Jag får ta och se på mig själv på ett annat sätt helt enkelt.Så är det och du har rätt.
      Jag ska ta tag i mig själv.
      Tack snälla igen.


      KRAM!

      Radera
  2. Följ ditt hjärta och gör det som du brinner för- då kommer du att lyckas! Det kommer säkert att ta lite tid, kosta dig lite blod, svett och tårar men i slutändan är det värt det och du kommer att känna dig nöjd och tillfreds med livet. Vad kan hända liksom? VÅGA! Ingenting är omöjligt!
    Jag tog steget, gick en och två och några fler utbildningar, sa upp mig från mitt arbete och nu gör jag det jag älskar mest av allt- jobbar som inredningsdesigner. På heltid, har världens bästa jobb och lyckats väldigt bra, bättre än jag någonsin vågat drömma om. Nu utbildar jag tom. andra (lilla jag liksom...) och är frontfigur för vår butikskedja och får göra en massa roliga grejer. Hade jag velat fra, och tillbaka och inte vågat ta steget hade jag aldig kommit så här långt. DU KAN U MED!
    Kram!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad glad jag bli!! tack snälla för att du peppar mig.
      Och ja man ska nog bara göra det va.
      Och vad roligt för dig!! galet bra!
      tack igen. Kram kram

      Radera
    2. Jag blev så exalterad när jag skrev, självklart ska det vara:
      Du kan DU med!
      Stor peppkram tillbaka!

      Radera
  3. SJÄLVKLART!!!!
    Man kan bara ångra det man aldrig gjorde.... Vad har du att förlora lixom?
    Lycka till & Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. så sant så sant.
      Tack snälla!!
      KRAM

      Radera
  4. Klart du kan och SKA ta vara på din förmåga! Du är super duktig på att fota och att du dessutom är en fantastisk person med en sådan härlig positiv energi som smittar av sig är ett jätte stort plus.

    Go go go!!

    SvaraRadera
  5. Men alskade hjartat.....du vet ju svaret redan =)) SJALVKLART ska du satsa!! Vilken kort ar sakrare att satsa pa an sig sjalv egentligen? Du VET att du ar jattebra, men du VAGAR inte riktigt tro pa att det ar sant....men innerst inne VET du. Det ar jag saker pa. Den dar andra rosten ar ju inte du. Inte nu langre iallafall! Du springer mycket snabbare an den.....
    Men sjalvklart hjalper vi dig och talar om for dig att du ar asbra pa att fotografera, sa att du kan kanna dig lugnare i beslutet......sa att vi tillsammans kan overrosta den dar andra rosten.
    Att dromma ar vackert....visst.....men att gora sina drommar till verklighet ar STORSLAGET!! Satsa! Nar du gor det pa en drom kan du aldrig riktigt misslyckas....for att du vagade! Tank om du inte forsoker? Nej usch.....den risken ar mycket storre!
    Spannande!! Portrattfotograf? Eller vad har du tankt?
    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. fin fin a Linda!
      Tack. och du är så klok. du har så rätt.
      Och ja du har rätt om att jag kanske vet innerst inne.
      Jag är ju faktiskt bra på det här! :)
      Ja porträtt är roligast.. men jag säger allt! hit me liksom!
      Shit ja.. jag ska alltså.
      Tack fina fina du!

      Kram

      Radera
  6. Jag tar ett djupt andetag, tar sats, hoppar upp och skriker rakt ut; SJÄLVKLART KVINNA!!!!!!!

    Kvinnor kan :))))) Du är bäst ta med dig det!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Klart du ska, om du känner att det är det du vill!! Man måste våga lite för att vinna ; ) Kram

    SvaraRadera