söndag 16 september 2012

slappar Söndag

Det blir en sån igen.
Slapp Söndag.
Inte så att jag slipper den.. nej det vill jag inte.
Men slappa hela dagen lång, det går jag med på.

Jag vaknar först av alla.
Som vanligt.
Går ut med hundar och planerar att köra till bagarn för att köpa frukost bröd.

En Söndag är ju gjord för lyx frukost.

Än så länge har jag inte kommit så långt.
Jag sitter med håret i en boll framför en dator med bara pyjamas men tanken är kvar..
snart ska jag köra. :)


Kollar igenom en kamera.
För igår var jag ju på BLOGGDAG.
Och det lustiga är att jag som annars fotar allt.
Inte har ett enda foto att bjuda på.
!?
Han där.
Han fanns i kameran.
Men han var ju inte med på bloggdagen.
Inga grodor var där alls faktiskt.
;)

Hittade bara de här två bilderna.
Var visst bara osten som var viktig igår.:)


Och det är väl iofs i riktig "Emma anda". 
Ost, menar jag.
Men nej osten var ju självklart inte det viktigaste.
Nej det var att få träffa massor av fina duktiga kvinnor som jag annars bara ser i kommentars fält här i den här världen.

Och kanske var det just därför..

Som kameran inte plockades upp och skymde min blick.
Jag ville ju vara där, med och i det hela.
Och mysigt var det.
Tyvärr körde jag efter middagen, men hoppas att de andra drack en mojito eller två för mig oxå :)



Lite mer ost ja ;)
Och Limetwigs fina top i bakgrunden.
Så roligt att ha träffat trevligaste tjejerna live äntligen!
Så som denna och denna.. och ja denna som jag ju verkligen sett fram emot att prata med men aldrig hann!!?  ja ja jag kan inte rabbla upp alla här.
Då kan jag ju aldrig hinna köra och köpa det där nybakade brödet.. ;)
Men ni fattar.
det vet jag att ni gör.

Ha en fin Söndag !!
KRAM!

22 kommentarer:

  1. Hade varit kul att vara där. Mysig start på dagen att åka och köpa bröd hos bagaren. Kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Ja det var trevligt du skulle varit med!
      Och ja det blev bröd till slut! jag kom iväg! ;)
      Kram kram

      Radera
  2. Sitter här på kreta och är avunssjuk som bara den! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. äsch sluta nu!!
      Kreta liksom! shhhhh

      KRAM!!!

      Radera
  3. Ni verkar ha haft en toppen bra dag! Härligt! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag önskar vi alla fick en lista över vilka bloggerskor som besökte bloggeventet igår.
    Hoppas ni hade en trevlig middag, själv kunde jag inte medverka vid middagen.

    // Tess (fd. Istla.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det var trevligt!
      och man önskar ju man hade mer tid till alla.. vill ju prata med fler ju! ;)
      Middagen var trevlig, och god! :)
      Emma har väl en facbook grupp nu tror jag för alla som var där?
      Kram

      Radera
  5. Minns med ett leende när vi gjorde Ranelid sällskap på förra bloggträffen. Det hade varit så kul att vara med igår men som sagt min lilla 90 åriga farmor får gå först. Hade iof kunnat köra hem i natt men ibland funkar det inte.

    Glad för att du träffat så många av de där man bara ser i textform :)

    Söndagar...nja tillhör inte mina favoritdagar men i dagens blogg håller jag på att ändra på det!


    Söndagskramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja visst ja Ranelid ville ha mellis liksom ;)
      Galet roligt!
      klart du skulle vara med farmor!
      Och nästa gång.. då måste vi ses!
      Kanske du ska fixa något där åt götet till? ;)
      KRAM!!!

      Radera
  6. Det skulle vara så kul att få vara med på nån sån träff nån gång. Vem bjuder in?
    Låter så kul.
    Fin blogg du har. Första gången här inne. Jätte fina bilder. Så fint du har.
    Ha det bra
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Ja det var super duper roligt!
      Det är ju andra gången och båda gångerna har det varit Emma med bloggen "att vara någons fru"
      Tack snälla, du är välkommen tillbaka! ;)

      Ha en bra Söndag.
      Kram

      Radera
  7. Tack för trevligt sällskap! Så kul vi hade! Jag har haft provning av allt, synd att lakritsen tog slut så fort ;-)
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja lakritsen slank ner fort.
      skulle nog ha ätit något innan jag gick dit ;)
      Och ja tack för sällskapet!
      ha en fin Söndag du med!
      Kram

      Radera
    2. javisst e de kul å träffas IRL........men känner ju liksom redan varandra :)
      å missa nu inte.....

      B
      L
      O
      G
      G
      P
      A
      R
      T
      Y
      T

      fortsätter.
      redan 82fina bloggar med
      VÄLKOMMEN
      Håkan

      Radera
  8. Hade verkligen varit fanatastiskt att få vara med. Hade så gärna träffat, bland annat, dig. Men inte den här gången. Den här gången behövde jag stanna i stadens tjänst :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång.
      När inte staden behöver dina tjänster.
      Då du. då ses vi tycker jag!

      Kram

      Radera
  9. Jag kom också hem med en tom kamera!
    Hade planerat att ta massor med bilder ju.
    Vad fint ni har hemma! Blev fast på din blogg:)

    Kram Justina

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja konstigt att det var tomt i kameran.. hihi.
      Bloggare som man ska vara.
      Tack !! hoppas du kommer tillbaka!
      Kram

      Radera
  10. Jamen visst var det kul! Och kul att träffa dig med irl. Söndag är lyxfrukost ja:).
    Vet du vad, jag har inte heller en enda bild därifrån, oväntat men så blev det! Visst blev det mojito, men bara en (till Ögonfröjdskan och den var så svag att den var på gränsen till saft!).
    Kram-kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja jätte kul.
      Måste ses mer tycker jag. Och jag kan fortfarande inte släppa var jag träffat dig förut.. hmm
      har du ingen vän i Kristianstad?
      :)
      Ta hand om dig. och jaja.. saft kan väl vara gott det med ;)

      Radera
  11. Tackar tackar för träffen för det va hur kul hälst. Det måste vi helt klart göra om! Jag tog tyvärr ingen mojito men det blev en sur j-vla drink i stället! Lycka till med bordet, bara till att slipa va det :)kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja verkligen. äntligen fick jag träffa dig!
      Snart kommer jag och kikar på ditt bord ska du se.. och ja slipa slipa slipa var det ja :)

      Kram!!!

      Radera