torsdag 27 september 2012

när man har ett hus att visa

Jag vill alltid se hur alla andra har det.
Ni.
Hemma hos er, hur fint ni har det, mysigt ni gör det och hur ni piffar och fyndar och köper Tooook dyra eller fyndar loppis prylar som gör ett hem till ert hem.
Jag älskar ju det.
Att kika in.

Och jag vet att ni mailar ibland, frågar om vart vissa saker är köpta eller om jag har andra rum att visa.
Jag glömmer ju att jag oxå har ett helt hus att visa.

Närmare bestämt 218 kvadrat.

Så jag fotade lite igår.
Lite i vardagsrum/kök/matrum typ.
Och jag har ju som sagt en del andra rum..
så jag får kanske börja visa det emellanåt.

?



Jag behöll ju ett av de två svarta matborden.
(placerade en av mina bestå från Ikea under med luckorna utåt så de kan gömma alla papper etc där inne;)
Fick för mig att jag kunde ha kvar det.
Platsen finns ju.
Det agerar nu lite "pyssel,läx,klippoklistra-bord" mellan matbord och dörrarna in till barnens tv-rum.helt ok tror jag.
(ändrar mig säkert om 1 vecka men det låtsas vi inte om)


tre stolar på rad.
tre barn som älskar att pyssla.
Perfekt.


Ett hästhuvud,
 en radio och en bricka från mitt trädgårdsbord fick bli pynt.
Och lite strån från en hundpromenad fick flytta hit. 
till en vas i mitt hus.

Och ja  DET runda matbordet såg ni ju här om dagen.

Men där står det i alla fall.

Och jag ska nog eventuellt få nya fina ben på det.
(vi pratar kryssben som wa wa wa woom typ )
En fin vän som kan det där med snickeri knåpar på något tjusigt.. 
jag längtar redan.
.)




En lampa som tidigare bodde på skänken fick flytta hit.
Till soffans kant.
Hösten är ju här.
Mörkret kommer fort och belysning behövs.
Kanske hela tiden.
Minst 9 månader till.

Ja hjälp hösten var det ja.

(jag ser en fluga på kudden jag med ;)


Så ja.
Det var ju lite till.
Och vi skulle ju kunna säga att ni.
Ni säger till här på bloggen.

Vad ni vill se.
?
Sovrum, badrum, garage... (host host nej tack) 
ja ni fattar :)
Så gör vi.


Nu ska jag duscha, har tränat och måste jobba.
Så jag ska stressa iväg.
Men Önskar alla er en UNDERBAR Torsdag.

Var tar all tid vägen...!? 
 låter som man är gammal.. men allvarligt??!
Tiden.

Fredag i morgon ju!

K R A M 



32 kommentarer:

  1. Jätte, jätte, jätte fint. Vill absolut se mer!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. fin fina du. jag jobbar på det.
      det där med mer menar jag :)

      Radera
  2. Ni har så sjukt fint, verkligen hur fräscht och snyggt som helst.
    Och som du skriver så är det så himla kul att se andras hem.

    Det känns som vi kör lite på samma tema nu, att visa upp våra hem:-)

    Det ser ut som att jag skulle behöva ideer för att få till mitt hem lite tuffare. I ett gammalt hus blir det lätt lite gulligt....men jag får fila på det, har ju nio månader på mig:-) Som du skrev...

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja eller hur, vi tänker samma liksom :)
      Åh jag trodde först du menade att du var gravid igen.. med 9 månader.. men vad skulle den tiden göra för hemmet.. haha jag är bra konstig jag vet.

      Men ja hösten tillhör nog hemma fixet tror ja.

      Jag har haft det galet stilrent innan.
      Nu är mycket lulligare för att vara jag.. när vi byggde så hade jag bara vitt, kantigt, glas och krom.
      Nu är värmen tillbaka. me like it.
      Och ditt hus.. så fint! men det visste du väl redan :)

      KRAM

      Radera
  3. Vilket fantastiskt hem ni har! Det ser harmoniskt och hemtrevligt ut samtidigt som det är snyggt och stilrent.

    SvaraRadera
  4. Wow, vad fint du har det! Mera bilder!!! Älskar ditt svarta skåp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja skåpet ja. köpte jag på blocket, tung som satan.. men lätt värt de 150 kronorna jag betalade!!!!
      Galet jag vet. slipa och måla.. och voila!
      Tack snälla!

      Kram

      Radera
  5. Jag bara sitter här och gapar. Så otroligt smakfullt och underbart ni har det. Skulle kunna flytta in vilken dag som helst ;-)

    SvaraRadera
  6. Men herregud... Vad lite bilder. Vill se meeerrr!!!!!!
    Sovrum, toa... Allt. Skärpning.!! Hihi
    Underbart snyggt. Har du alltid så välstädat.
    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha liite och jag som var så rädd att ni skulle bli uttråkade av för många.. måste ju hålla sig inom ramen.. hihi eller inte :)
      Jag ska skärpa mig. lovar.

      :)
      KRAM!

      Radera
    2. och välstädat.. hmm nej inte alltid.. men ganska ofta.
      Gillar att ha fint. en sjukdom tycker vissa ;)

      Radera
  7. Wow så fint! Stilrent men ändå såå hemtrevligt. Supersnyggt!! Jag vill oxå se mer av allt :)
    Håller med, vad dagarna rusar på.... Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja dagarna liksom rinner bort ibland...fy ja.
      Men ja tack för att du säger så fina ord om mitt hem.
      Och ja jag ska visa mer som sagt. det ser jag ju nu.. att ni vill menar jag ;)

      KRAM!

      Radera
  8. Vilket vacker hem du har! det måste du visa mer av både ute och inne!
    Kram helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Ja jag får nog ta tag i detta, visa mer helt enkelt.
      Kul att du gillar.

      Kram!

      Radera
  9. Sjukt lustigt att du postar dessa samma dag som jag for eeeeeen gangs skull bestammer mig for att posta bilder pa mitt hem.... Shit! hur lyckas du ha det sa snyggt overallt?? For oss har det kants sa onodigt att kopa pa sig massa saker och spendera mycket tid pa att fixa eftersom att vi flyttat runt sa mycket och fortfarande inte vet vart vi vill bo i framtiden. Da blir det liksom aldrig sadar som man vill! Dessutom har vi ju en sprillans ny hyreslagenhet och det kanns sa fel att sla hal i vaggarna =o/
    Borde ta hit dig sa far jag betala dig for att fixa istallet! hahaha!
    Kram x

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha Linda.
      Jag vet inte.. men vi är mer lika än vi tror kanske ;)
      Jag kommer gärna. Och ja det där med att göra hål i nya väggar.. när vi precis hade byggt detta var min man svettig i princip hela tiden när jag sprang runt med hammare och skruvdragare överallt.
      Men vaddå liksom jag hade ju redan en plan i huvudet.
      Tack för att du gillar!! Jag gillar ditt!!

      KRAM!!

      Radera
    2. Blir vi kvar har sa ska jag fasiken sla till pa det!! ta hit dig alltsa =p hahaha!
      xo

      Radera
  10. Supersnyggt hemma hos dig, gillart!! Här finns mycket inspiration att hämta ;) Har du målat de svarta skåpen med matt färg?, jag har ett liknande mörkbrunt här hemma som jag tänkte måla om.

    Kram Ullis

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Och tack! kul att inspirera!
      Jag har målat det med en halvmatt färg (vill kunna torka av det bra) jag ska kolla vad den heter.. om du vill veta alltså. Är en "nästan svart färg" men målaren kallar den grå !?!?
      Ha en fin helg!
      Kram

      Radera
  11. Snyggt snyggt snyggt!

    Helt ljuvligt hem!!

    Tack för att du delar med dig

    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla!
      Jag får nog börja med detta nu.. dela med mig menar jag ;)

      KRAM!

      Radera
  12. Jasså det säger du kryssben?! Undra hur man gör sånna :) hehehe!
    Varför har du inte visast mer av dit hem? Helt underbart är det och nu vill jag ju se mer. Jag längtar till jag får komma på besök :) Måste skynda...

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha.. ja du vännen.. kryssben var det ja! :)
      Vet att du kommer göra dem sååååå fina!
      Längtar.
      Och ja tills du kommer och hälsar på med såklart!!
      KRAM

      Radera
  13. 218 kvm! skiljer lite på ditt och mitt hem hehe både när det gäller kvm prylar och säkert priser också ;)
    ditt hem ser väldigt tjusigt ut. och ja precis var tar tiden vägen? det undrar jag med ska du veta!
    höstkramar från småland, Ica

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!!

      Ja det är en del att sköta om med 218 kvm.
      Tack för fia ord.
      Och ja tiden.. vette faskien.. :(
      Kram tillbaka från SKåne!

      Radera
  14. Åh så fantastiskt snyggt du har det...gillade ALLT:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla.
      Och jag som gillar allt du har!! ;)

      Kram Carola

      Radera