onsdag 26 september 2012

mardrömmar

Jag vaknar med stel nacke.
Magont och stela käkar.
Mardrömmar.

Det är inte ofta som vuxen,
men ibland kommer de till mig om natten.
Rör om kastar runt och förstör lite i mitt inre.
Mardrömmarna.



Jag kan inte minnas helt, inte se vad som skedde.
Men det var fruktansvärt, jag vet att min mun var sönderskuren och blodet forsade.
Vidrigt.

Vi tyder dem inte.

Min syster gör det när hon drömmer.
Jag törs inte.
.)

Så jag sitter här nu.
Med en kopp kaffe som svalnat och behöver fyllas på.
En mage som har oro som snurrar runt och en nacke som fortfarande är stel.
När jag var barn, tonåring hade jag mardrömmar ofta.
Vaknade med svetten i nacken och andan i halsen.
Men nu.
Inte ofta.
bilder Pinterest, bara klicka


Så jag tar en lugn dag, skakar av mig otäcka mardrömmar och dricker en varm kopp kaffe.
Promenerar med två hundar i ett väder som känns som dimma.
Tungt, lite blött och så kallt att man ser sina egna andetag.
Och så svarar jag på några mail, instagrammar och kramar barn.
Ja så gör vi.

Onsdag idag!

K R A M 



6 kommentarer:

  1. Uh, mardrömmar är inte kul... Jag brukar förstås också tyda mina.. det gör dem mindre läskiga när man förstår vilka känslor och tankar som skapat dem. Oftast saker man redan vet om...

    Men att krama barn måste vara bästa botemdelet mot läskiga drömmar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja nej fy. jätte läskigt.
      Mardrömmar. gillas inte.
      Kanske skulle ge mig på det där med att tyda dem då.. kanske.. :)
      Och ja barnkramar funkar bara bra det med ! :)
      Kram

      Radera
  2. Hua inget kul med mardrömmar. Mina kommer inte heller så ofta nu som förr men när de väl kommer... Aaaaa, liksom svett, huvudvärk och aaaa! Det konstiga är att det kan va samma dröm som fortsätter sen natten efter... Konstigt konstigt.
    Idag är det verkligen tungt väder bästr att ladda mycket kaffe här i verkstaden, mailar dig senare i eftermiddag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja hemskt. när de kommer igen,
      det var så det var när jag var ung. om och om igen kom den.
      samma. hemska. vidriga.
      Hua.
      kit trist väder.. men jag är lite glad ändå.. för jag vet att du knåpar på nåt fint i detta trista väder :)
      KRAM!!

      Radera
  3. Brukar sällan ha mardrömmar... Kommer sällan iåg vad jag drömt!!
    Kul att kika in här hos dig.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för att du tittar in.
      Ha det jätte bra du med och hoppas du kommer tillbaka.
      Kram kram

      Radera