torsdag 6 september 2012

kvällen kom för fort

den bara ramlade på mig idag.

Kvällen.

Jag trodde att jag hade massor av tid till allt och ingenting.
Hela dagen trodde jag det och sen såg jag att den hade lurat mig som vanligt.
Tiden.


Så jag fick snabba mig från jobb, för att snabba mig hem, för att snabba mig med maten och sedan snabba mig till träningen och efter det?
Jo då snabbade jag mig till min tjej Linda som fixar mina naglar och väl där bad jag henne snabba sig för jag var så hungrig att magen värkte för jag hade själv inte hunnit äta maten.
Bara laga den.

Jag bakade till och med en paj mitt i matlagningen som jag inte hann grädda då jag var i "snabba dig som tusan" stadiet och fick sticka in den i kylen i stället och eventuellt grädda den i morgon ?.
(vilket ju passar sig bättre då det är FREDAG i morgon, och på något underligt sätt rimmar Fredag och onyttigt bättre än Torsdag och onyttigt.. typ )
För i morgon kanske jag har mer tid?
Eller är det lika få timmar på en Fredag tro?

För eller hur.
Tiden.
Man hinner inte allt man vill ju.

Jag fick ingen middag heller.
Klockan är ju på tok för sent.
Tiden alltså.

Så det blev fil.


Fil med mängder av kanel.
Som jag vill ha det.

men tiden ja..
vart tar den vägen egentligen?

Kram

3 kommentarer:

  1. Ja tiden du, den har förmågan att bara försvinna. Eller stå helt stilla. Så olika det kan vara...

    Trevlig helg på dig! Och se till att få i dig lite middag idag, och paj! ; )

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja nu går tiden fort. Ha en fin kväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. eller hur.
    för fort.

    Kram och trevlig helg till er!

    SvaraRadera