lördag 1 september 2012

hamburgare och födelsedagsgris

Det låter det va?
Hamburgare och gris på samma gång.
:)
Min brors blivande fru fyller år idag.
36 men hon vill självklart understryka att hon ser VÄLDIGT ung ut för sin ålder så det glömmer jag inte bort att skriva här inte.
Så hon fyller 36 år idag.
OCH hon startar sin 30 dagars idag.
(ni vet träna VARJE dag i 30 dagar. i MINST 85% av din maxkapacitet)

Så vi firade henne mer igår.

Vi fikade på stan, hon åt pannkaka till lunch och avslutade hela kalaset med våra hemmagjorda hamburgare, hembakta bröd och lyssna.. HEMMAGJORDA pommes.
(och lite glass med maränger och hallon på det- joråsåatt)
Majj gadd.
Jo jag lovar, allt var så gott att vi dog lite.


Och ingen av oss kunde låta bli att nämna det mellan tuggorna heller.
Vi mumsade och nommade och hmm:ade mellan varje tugga och nickade medstämmande till varandra.
Gott.mhmm
Gott. mmm jaa.mmm.

Så hon fick fira då helt enkelt.

(Men presenten ska hon få idag.)
Jag vet att hon ligger där i soffan just nu och är spänd som ett litet barn.
Så väl känner jag henne.
Så trots att hon ligger där så där lagom avslappnat och ser på Oprah repriser så vet jag att i hennes lilla huvud snurrar frågan om och om igen.
"-undra vad jag får idag, undra vad jag får idag, undra vad jag får idag "

Jo jag lovar.

Det är Carin och precis så gillar jag det.

Så ja.
Jag ska väl ta och göra henne nöjd snart tänkte jag...
och plocka fram den där presenten.
Senare idag blir det kräftskiva och barnspring och ett och annat skratt det kan jag lova!
Men först alltså kaffe, present och spinning.
Lördag
och Carins födelsedag!
 kan nog inte bli bättre än då idag!



Kram och ta hand om er.


Och jo.. ska ni på THE bloggevent?
Som Emma fixar i Helsingborg?
Tell me.
Jag vill.
Du?



10 kommentarer:

  1. Hoho!!!

    Vilken mysdag med pannkakor och hamburgare!

    Och det där med 30 dagar...det ska jag också satsa på! Kanske med början i morgon :)

    Emma ja, jag har nog läst bloggen för dåligt för helst plötsligt kom detta!! Och vad skoj, vad kul men min lilla farmor fyller 90 år då. Det hade varit sååå himla kul att träffa alla och hela upplägget så kul. Ska du dit Carola?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. är ååå glad att du kör 30 dagar du med.
      jäklar vad det kommer bli kul.
      ja och tufft såklart. men hallå vi är ju ganska tuffa av oss eller hur? ;)
      Kram!!!

      och Emma ja.. du vet ju hur jag är.. vill ju känna någon där..
      :)

      Radera
    2. och första dagen är gjord!!!!

      Radera
  2. Yes, jag ska gå och vet två till :). Hade varit jättekul om du kommer också!

    Älskar presenter: vad fick hon, vad fick hon!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      Åhh ja jag får väl ta mig dit.
      Finns biljetter kvar tro?
      Sover ni kvar på hotell?
      Hon fick en tunika.. kanske heter det blus? :). en som passade just henne.. rosa. precis som hon vill ha det ;)

      Radera
  3. Oj, vilket lyxigt firande! Det börjar kurra ordentligt i magen när jag såg den där burgaren!
    Ha en fantastisk Lördag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla hoppas din Lördag var lika bra!!
      Kram

      Radera
  4. Har anmält mig men det strulade med mailen, men jag hoppas att jag har fått en biljett ändå... hoppas hoppas hoppas!!! Hade vatt kul att träffas där.
    Men nu vill jag veta vad hon fick! Så dax att berätta? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh ja vi borde träffas där.
      jag ska kolla om de finns tickets kvar!
      Kram.

      Radera
  5. use this link y9n18l1l98 replica ysl replica bags koh samui replica bags aaa visit here p6h14p6j43 replica bags in uk replica bags nyc gucci replica w6n08z4h81 replica bags in bangkok

    SvaraRadera