fredag 14 september 2012

Fredag

Jag klär mig i för stora jeans
 och låtsas att allt sitter så här löst på mig.
Jag andas sakta och jag hör på stormen som är på väg.

Där utanför tar den i.
Mer och mer och bambun lutar, och regnet slår mot vårt fönster.
Storm säger de ja.

Jag har ett matbord över.
Så fint att man inte bara vill ge bort eller stuva undan.
Jag tänker att jag vill ha ett nytt här inne.
På kontoret,
och funderar på om det skulle gå.
Och funderar på vad den där maken skulle säga då.
Praktiskt säger han.
Att det måste vara.
Praktiskt är trist ibland.




Så jag samlar på mig bilder från Pinterest som jag kan visa honom.
Innan jag slår fast att vi måste ha det så.
Bara för att liksom.
Stora bord på ett kontor kan väl aldrig bli fel?
Eller?




Nej minsann.
Så får det bli.
Jag gört helt enkelt.
Och innan det tar jag en lunch med en fin vän som förstår sig på mig, och efter det ska vi hitta sneakers till två petiga pojkar.
Sen ja sen gör jag det helt enkelt.
Flyttar ett matbord liksom.

KRAM

4 kommentarer:

  1. Oj så fina bilder! Du gör helt rätt, flytta om, för det kommer nog bli kanon! Ska också göra om i vårt kontor! Ha en fab fredag i stormen! Här är det dags att flyga vår kos!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hah, skrattade åt andra raden och kände nog igen mig lite!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Visa bilder på flytten sen! ; ) Kram kram

    SvaraRadera
  4. men tjejer förstå detta.
    Jag gjorde det.
    Flyttade ut hela skrivbordet, vilket är ett stort fult Ikea shabrak som var tvungen att skruvas ner för att få ut.
    Och när allt var städat och urkopplat (ni vet hur mycket sladdar ett kontor innehåller!?!?)
    då var det in med det snygga bordet.
    Men det blev INTE bra..
    jag fick en svettatack men var tvungen..
    att bara gör om och ta tillbaka allt till sin forna plats igen.
    underbart.
    typ 2 timmar jobb för samma sak.
    underbart nästan alltid. :)

    Kram till er!!!

    SvaraRadera