måndag 3 september 2012

bara jag

Jag.

ingenting har jag att skriva om.
Egentligen.
Så jag bävar för att sätta mig här och klicka mig fram till ord som kanske ingen vill höra läsa men gör det ändå.

Skriver.

När jag var liten var jag aldrig riktigt snäll mot mig själv.
Trodde aldrig riktigt på mig själv eller min förmåga.

Det sitter i.

Ibland mer än andra dagar.


Det tog ju nästan ett halvt liv för att hitta hit.
Och ändå är jag inte riktigt framme än.
Kanske aldrig kommer dit. ?

Jag önskar jag kunde minnas vad jag drömde om då som jag inte trodde mig kunna få.
Jag önskar att jag kunde minnas vad jag saknade där som jag kanske har nu och här.
(För det vi har idag drömde vi ju om innan.)


Jag börjar tror på mig själv.
Börjar sakta vara snällare mot mig.
Det ska man alltid vara tror jag.
Men det tar ett tag att lära om.
Lära nytt.

För fortfarande tvekar jag mer än jag borde.
Fortfarande tänker jag att nej det där kan jag inte lika bra.
Lika bra som vem?

Vet inte.

Så idag är en dag så jag tvekar och undrar vad jag har att komma med.

Egentligen
.

Men så får jag ett mail av en tjej som jag inte känner men känner ändå.
hon säger att hon tycker om mig här.
Att hon läser vad jag skriver och att hon tycker om precis det.
Då känner jag att kanske snälla jag.
Tyck om dig själv och tro på dig.

.
Det finns ju andra som gör det.
.

Och hjälp vad glad jag är för det.
Kanske så glad och varm i hjärtat att jag inte kan hitta ord.
Ord som beskriver vad jag vill ha sagt.

Så idag blir det inte mer än detta.
Bara jag.


KRAM



12 kommentarer:

  1. Många år har gått åt till misstro. Att dissa mig själv. Att inte tro på mig själv. Att inte vara snäll mot mig själv. Så onödigt. Bortkastad tid. No more. Eller, det är väl inte sant. Tvivlar ibland, men lyckas hitta tillbaka till rätt känsla.
    Du är fantastisk. Du har talang för ordet. Tro inget annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och du är fantastisk!!
      och visst är det så att man försöker hela tiden.
      Men man tvivlar ibland och den du en gång var tar lite tag i dig, drar ner dig,
      Men jag gör det om och om igen. tar mig upp.
      Upp hit och läser texter som detta och tackar ödmjukt. tack.
      Så fint,

      Kram

      Radera
  2. Jag älskar dig för dina ord. För din sårbarhet och ärlighet. Jag tycker om att ha dig här i bloggvärlden. Och du gör mig så lycklig så huden knottrar sig när du lämnar så fina hälsningar. Mer behövs inte. Egentligen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag sitter framför et dator och ler, ler och nästan fnittrar till när jag läser vad du skriver till mig.
      Tack snälla fina du.
      Och ja jag älskar dig för att du finns där, och för att du kommer hit och säger saker som dessa.
      Tack snälla.

      Och nej mer behövs väl inte.
      Egentligen.

      <3

      Radera
  3. Du är ju helt fantastisk på att skriva! Du skulle kunna gå hur långt som helst!Tro inget annat!
    Men att hitta sig själv och tro på sig själv det tar tid!!! Man får ta lite i taget! Du måste våga tro att du kan skriva, för du är en talang! Det säger jag nog varje gång till dig! Så tro mig, du är super!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha och ytterligare en gång sitter jag och nästan skrattar till lite, fnissar och ler för mig själv.
      Och blir så glad. varm och glad. för orden du ger mig,
      tack tack snälla.
      Och ja det tar sin tid.. men en dag är jag kanske där.
      Och tror på mig själv.

      Kram

      Radera
  4. Vad glad jag blir av ditt inlägg där man läser mellan raderna. Tro på sig själv...ibland lätt och ibland svårt! Men du sätter alltid ord på det fina och det svåra.

    Men du tillhör mina absolut fovvobloggar men det vet du redan!

    Kram ANna

    SvaraRadera