söndag 5 augusti 2012

samlar mig

Det blev en sån dag idag.
Jag samlar ihop mig, samlar ihop huset, barnen, mannen och trädgården.
Tar en förmiddag för detta.
Det behövs.

Gocart tävlingarna för den här helgen är över.


Han är så duktig den där sonen jag har.
Han i mitten.
Han som är ägaren till den vackraste själen och finaste orden.
Han ville ju mer såklart, aldrig vara mindre än 1:a egentligen men jag är nöjd.
Man måste träna mer säger jag och är så där pedagogisk.
Han lägger pannan i så många veck han klarar av och mumlar något jag inte ska höra.

Men duktig är han.
Och nervös är jag.
Alltid.
Alla tävlingar.



Så vi gör ingenting idag.
Inget och allt.
För jag samlar ju mig.
rensar i huvudet och i huset.
Tvättar och lite halvt planerar vad som måste med till Italien på Fredag.
Och så väntar jag in besök.
Från Västervik kommer de.
3 stycken som tillhör min bror.
En son en dotter och en blivande fru.
Barnen längtar och jag med.
Så snart är det slut på samlandet och starten på en hel storm tror jag minsann.
:)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar