torsdag 9 augusti 2012

regn. cocosbollar. koffert

Jo jag packar.
Packar, tvättar, städar.
Men mellan allt det hämtar jag upp en gammal fin koffert som jag ropat in på auktion.



Och den var finare än jag trodde 
och passade bättre än vi gissade.
under sängen i mellan sonens rum.
Full med leksaker som inte måste synas alltid och hela tiden.
:)

Efter det tvättar jag lite till och flyttar runt på en lykta och en korg med filtar.
Och kan inte bestämma mig.
här där eller där eller här.




de åker säkert tillbaka till den plats de hade innan.
Men ibland blir det en liten "tur" runt huset i förhoppning om förnyelse.
Vi får se.

Det regnar ibland.
Inte bara regnar utan öser ner.
Himlen öppnar sig och kastar ut allt vatten.
Inte bara regn.
Hagel.

stockrosorna utanför lägger sig ner lite för att de inte orkar stå emot.
Inte stå emot det hårdaste regn vi sett.
Sonen ser ut genom rutan och oroar sig.
Hans egna stockros liksom.


Han trycker sin söta lilla näsa mot fönstret och jag lovar honom att den överlever. Den klarar sig.
Och hoppas för mig själv i mitt inre att den gör det.
Tror det.

Sen får vi nog av regnet och vi bakar cocosbollar jag och Jack.
Hur många får jag äta frågar han och ler.
Jag bara ler och kan inte svara.
Kanske alla.
;)





Om du lovar att inte få ont i magen.

Sen springer jag en runda.

När solen kikar fram.

Springer och styrketränar i min trädgård.
Sen kommer regnet igen och vi går in.
Tur att vi ska till Italien säger vi och ser när stockrosen vickar sig neråt igen.
Tur.


Kram



4 kommentarer:

  1. Cocosbollar piggar upp vem som helst, när som helst. Bra prioritering! Jag vill också packa....men jag städar iallafall :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas den klarade sig, stockrosen! Här spöregnade det också fast igår! 60 mm på en timme! Hua!
    ha så skönt i Italy!! Får du passa på och köpa goda viner och Pleasejeans!
    kram helena

    SvaraRadera
  3. Ja man får hitta på annat mys i det här tråkiga vädret. Här har det oxå gjorts chokladbollar av killarna idag.
    Hoppas stockrosen klarade sig.

    Så härligt att åka till Italien! Ha det så bra på resan!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Va fint ni har det hemma hos er! Jag ska njuta av bebistiden, märker redan nu hur snabbt den går:) Vilka fina bilder du tar & vilket bra inlägg du har gjort, man ville läsa vidare:)

    Kram Emma

    SvaraRadera